• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌۱۱ سناتور آمریکایی با ارسال ن …

  • کد خبر : 9663
  • 08 فروردین 1399 - 21:40
‌۱۱ سناتور آمریکایی با ارسال ن …

    ‌۱۱ سناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا خواستار کاهش موقت تحریم‌های برخی کشورها، خصوصا ایران و ونزوئلا در دوران شیوع ویروس کرونا شدند. سناتورها می‌گویند در حالی که ویروس کرونا با سرعت در حال شیوع است دو کشور یاد شده با سیستم بهداشتی بحران‌زده جهت مبارزه با این […]

 

‌۱۱ سناتور آمریکایی با ارسال ن … 688463001585329012

 

‌۱۱ سناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا خواستار کاهش موقت تحریم‌های برخی کشورها، خصوصا ایران و ونزوئلا در دوران شیوع ویروس کرونا شدند.

سناتورها می‌گویند در حالی که ویروس کرونا با سرعت در حال شیوع است دو کشور یاد شده با سیستم بهداشتی بحران‌زده جهت مبارزه با این همه‌گیری دچار مشکل هستند و به رغم اینکه اقلام بهداشتی و درمان از لحاظ فنی از تحریم‌ها استثنا شده‌اند، اما ارسال این اقلام با توجه به وسعت تحریم‌ها و مشکلات انتقالات مالی سخت شده است.

کریس مورفی که دیدار وی با محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران در بهمن‌ ماه جنجال‌آفرین شد، در صدر لیست امضاکننده‌های این نامه قرار داد و بقیه سناتورها همگی مانند آقای مورفی از حزب دموکرات هستند: سناتور تام کارپر، بن کاردین، پاتریک لیهی، تیم کین، برایان شاتس، ریچارد بلومنتال، کریس وان هولن، تام یودال، شرود براون و جف مارکلی.

این سناتورها می‌گویند درست است که مشکل اصلی این کشورها در مواجهه با کرونا به فساد گسترده، مدیریت غلط و رفتار مستبدانه حاکمان آنها برمی‌گردد، اما تحریم‌ها نیز مانعی مهم برای مبارزه با کرونا است.

در نامه گفته می‌شود نه تنها کاهش تحریم‌ها می‌تواند اقدامی انسان‌دوستانه برای حفظ جان شهروندان این کشورها باشد، بلکه از لحاظ امنیتی نیز موضوع مهمی است.

این سناتورها می‌گویند بر خلاف حاکمان ایران و ونزوئلا، مردمان این کشورها دشمن آمریکا نیستند.

سناتورهای یادشده برای کاهش تحریم‌های ایران و ونزوئلا به چهار دستورالعمل اشاره کرده‌اند که بیشتر حول راه‌اندازی سیستمی شفاف برای ارسال دارو و تجهیزات شرکت‌های خارجی به ایران بدون ترس از تحریم‌های آمریکا است.

این سناتورها می‌گویند تحریم‌ها به حدی گسترده هستند که شرکت‌ها از تعامل با ایران هراس دارند و باید آمریکا دستورالعملی واضح و شفاف برای دادن اطمینان به آنها برای صادرات تجهیزات و دارو، همچنین انتقالات مالی انجام دهد.

این سناتورها خواستار کاهش تحریم‌های ایران و ونزئلا برای حداقل سه ماه شده‌اند.

RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9663

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.