• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌ورود افراد غیرساکن به شهرها د …

  • کد خبر : 9529
  • 07 فروردین 1399 - 17:50
‌ورود افراد غیرساکن به شهرها د …

    ‌ورود افراد غیرساکن به شهرها در ایران ممنوع شد؛ جریمه: ۵۰۰ هزار تومان حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ایران، روز پنج‌شنبه هفتم فروردین گفت برای مبارزه با ویروس کرونا، بنا به طرحی که از همین امروز اجرا می‌شود، تنها افراد ساکن می‌توانند وارد شهرها شوند. او که در یک نشست خبری […]

 

 

‌ورود افراد غیرساکن به شهرها در ایران ممنوع شد؛ جریمه: ۵۰۰ هزار تومان

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ایران، روز پنج‌شنبه هفتم فروردین گفت برای مبارزه با ویروس کرونا، بنا به طرحی که از همین امروز اجرا می‌شود، تنها افراد ساکن می‌توانند وارد شهرها شوند.
او که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، افزود: «اگر خودروها تخلف کنند تا یک ماه خودرو توقیف و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم جریمه خواهند شد.»

او توضیح داد که این طرح این‌ گونه برنامه‌ریزی شده است که صرفاً افرادی که ساکن شهرها هستند اجازه ورود دارند اما به افرادی که غیرساکن باشند، اجازه ورود به دیگر شهرها داده نمی‌شود و حداکثر امکان عبور از کنارگذر یا کمربندی شهرها را خواهند داشت.

به گفته حسین ذوالفقاری با بیان این که کد ملی، پلاک خودرو و بیمه افراد ملاک شناسایی است، افزود: «برخی کارمندان یا کارگران باید برای کار به جای دیگر بروند؛ استانداری‌ها در این خصوص تدابیری اتخاذ کرده‌اند.»
معاون وزیر کشور به موارد استثنایی هم اشاره کرد و گفت: «تمامی وسایط نقلیه باری که مایحتاج عمومی و امکانات مختلف کشور را جابه‌جا می‌کنند، نیروهای امدادی، پلیس، درمانی، آتش‌نشانی و اورژانس از این قاعده مستثنا هستند و می‌توانند تردد کنند.» …
RadioFarda_
شهرهای ایران قرنطینه می‌شوند

مشخص نیست که محدودیت‌های تازه تنها شامل تردد میان شهرها است یا آنکه محدودیت‌هایی هم برای رفت‌وآمد داخل هر شهر در نظر گرفته می‌شود.

فاصله‌گذاری اجتماعی در ایران
▫️ ممنوعیت ورود افراد غیرساکن به همه شهرها. شناسایی ساکنان با کارت ملی، پلاک و بیمه‌نامه خودرو
▫️ تسریع خروج افراد غیرساکن و مسافران
▫️ تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و دیگر محل‌های تجمع افراد
▫️ تعیین فعالیت‌های اقتصادی ضروری که می‌توانند ادامه پیدا کنند و تعطیلی سایر کسب‌وکارها
▫️ فعالیت ادارات دولتی با حداکثر یک سوم نیروی اداری
▫️ ممنوعیت مراسم رسمی و غیررسمی که باعث تجمع شود
▫️ “محدودیت حداکثری” سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس بین شهری
▫️ کنترل مسافران در مبادی شهرها
▫️ کارت تردد برای کسانی که باید بین شهرها رفت و آمد کنند

درخواست یک میلیارد دلار از رهبر
همزمان با اعلام مقررات سختگیرانه‌تر قرنطینه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرده است که در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر، درخواست کرده تا یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود تا به بخش بهداشت و درمان و همچنین بیمه بیکاری اختصاص یابد.

هدف صندوق توسعه ملی آن است که درآمدهای نفتی ایران را به جای هزینه‌های جاری صرف سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت‌تر و تامین اعتبار برای بنگاه‌های اقتصادی ایران است. برداشت از آن باید به تصویب مجلس برسد یا آیت‌الله خامنه‌ای با اختیاراتش اجازه آن را بدهد.

آقای خامنه‌ای پیش از این در مواردی چون “تقویت بنیه دفاعی” یا “مقابله با ریزگرد” اجازه برداشت از صندوق را داده، اما در سیل سال گذشته موافقت با درخواست آقای روحانی را به آینده موکول کرد.

حسن روحانی گفته به کارفرمایانی که کارگرانشان را در مقطع کرونا حفظ کنند وام با بهره پایین داده خواهد شد.
او در جلسه ستاد اقتصادی دولت گفته است که ۷۵ هزار میلیارد تومان به این کار اختصاص داده شده و با بهره ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت دو ساله به واحدهای صنفی داده خواهد شد.
آقای روحانی ابراز رضایت کرده که با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نیازهای ضروری ایرانیان تامین شده است.
او گفت: “تا امروز وضع تولید در کشور خوب بوده و ذخایر ما مکفی است و به اندازه کافی همه ذخایر به گونه‌ای است که نیازمندی‌ها را تامین کند. فروشگاه‌ها همه مواد ضروری مخصوصا مواد غذایی ضروری مردم را تامین می‌کنند.”
bbcpersian

روحانی در انتظار موافقت خامنه‌ای با برداشت از صندوق توسعه برای مبارزه با کرونا
صندوق توسعه ملی یک نهاد دولتی است که نقش صندوق ثروت ملی ایران را دارد و و بر اساس اساسنامه نباید موجودی آن صرف بودجه‌های جاری شود، ضمن آن‌که موجودی آن هیچ‌گاه به‌ طور دقیق اعلام نشده است.
با این حال، دی‌ماه سال گذشته، در پی کشته شدن قاسم سلیمانی به‌ دستور دونالد ترامپ، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، از اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به بودجه نیروی قدس سپاه پاسداران با اجازه رهبر جمهوری اسلامی خبر داد. …
RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.