• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

درگذشت #فرزانه_تاییدی در ۷۵ سا …

  • کد خبر : 9545
  • 07 فروردین 1399 - 19:00
درگذشت #فرزانه_تاییدی در ۷۵ سا …

درگذشت #فرزانه_تاییدی در ۷۵ سالگی و انتشار برخی گفت و گوهای قدیمی‌اش پیرامون آنچه پس از انقلاب سال ۵۷ بر او و گروهی از همکارانش رفت، بار دیگر موضوع محرومیت اجباری هنرمندان فعال در حکومت پیشین ایران بویژه #زنان فعال در سینمای قبل از انقلاب را مطرح کرد. ‏خانم تاییدی یکی از ده‌ها بازیگر زن […]

درگذشت #فرزانه_تاییدی در ۷۵ سالگی و انتشار برخی گفت و گوهای قدیمی‌اش پیرامون آنچه پس از انقلاب سال ۵۷ بر او و گروهی از همکارانش رفت، بار دیگر موضوع محرومیت اجباری هنرمندان فعال در حکومت پیشین ایران بویژه #زنان فعال در سینمای قبل از انقلاب را مطرح کرد.

‏خانم تاییدی یکی از ده‌ها بازیگر زن محروم شده از ادامه فعالیت بعد از انقلاب بود که باوجود تحمل سختی فراوان به هرشکلی توانست خود را به خارج از ایران برساند و به شکلی به فعالیت بپردازد. اتفاقی که برای همه بازیگران زن آن دوران نیفتاد و گروهی سرنوشت تلخی داشتند.

‏تقریبا تمام بازیگران زن مهم سینمای قبل از انقلاب (به جز مواردی چون پروانه معصومی، شهلا ریاحی، نادره، مهین شهابی، فخری خوروش، جمیله شیخی) در دوران جدید حذف و محروم شدند. زری خوشکام و آفرین هم بعد از سه دهه در چند نقش‌ فرعی حاضر شدند.

حذف بازیگران زن #پیش_از_انقلاب با همراهی نسبی (یا دست کم سکوت) جریان معترض و روشنفکری اوایل انقلاب انجام شد. بویژه ادبیات سینمایی بعد از انقلاب و نشریاتی چون ماهنامه سینمایی فیلم همراه مدیران فرهنگی در این حذف دردناک بودند.

متن کامل در instant view

Babakazar

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9545

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.