• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

ویروس هانتا چیست؟ ثبت نخستین م …

  • کد خبر : 9385
  • 06 فروردین 1399 - 2:30
ویروس هانتا چیست؟ ثبت نخستین م …

    ویروس هانتا چیست؟ ثبت نخستین مورد مرگ در چین در بحبوحه بحران کرونا ‌مردی در چین طبق گزارش رسانه‌های این کشور بر اثر ابتلا به ویروس هانتا درگذشت. روزنامه دولتی گلوبال تایمز در گزارشی اعلام کرد که این مرد از استان یون‌نان در جنوب غربی چین روز دوشنبه زمانیکه به سمت استان شاندونگ […]

 

ویروس هانتا چیست؟ ثبت نخستین م … 839404001585087204

 

ویروس هانتا چیست؟ ثبت نخستین مورد مرگ در چین در بحبوحه بحران کرونا

‌مردی در چین طبق گزارش رسانه‌های این کشور بر اثر ابتلا به ویروس هانتا درگذشت. روزنامه دولتی گلوبال تایمز در گزارشی اعلام کرد که این مرد از استان یون‌نان در جنوب غربی چین روز دوشنبه زمانیکه به سمت استان شاندونگ در شرق این کشور با اتوبوس در حال سفر بود جان باخت. وی برای کار به این استان می‌رفت.

طبق گزارش های منتشر شده از این مرد پس از مرگ نمونه برداری شده و نتیجه آزمایش ویروس هانتا در وی مثبت بوده است. ۳۲ مسافری که همراه وی در اتوبوس بودند نیز مورد آزمایش قرار گرفتند. … هنوز نتایج آزمایش مسافران اتوبوس مشخص نشده است. …

طبق گزارش‌های علمی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا … این ویروس زمانیکه از طریق ادرار، مدفوع و بزاق جونده از بدن وی خارج و در هوا پراکنده می‌شود می‌تواند به افراد منتقل شود. در موارد نادر، فرد ممکن است در صورتی که از سوی یک جونده آلوده به ویروس گاز گرفته شود، به بیماری مبتلا شود. همچنین متخصصان معتقدند اگر دست فردی به سطوح آلوده به ادرار، مدفوع یا بزاق جونده برخورد کند و سپس دهان یا بینی خود را با دست آلوده لمس کند ممکن است به این ویروس مبتلا شود. همچنان که غذای آلوده نیز می‌توان یک راه دیگر انتقال این ویروس به انسان باشد.

‼️مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا معتقد است که ویروس هانتا در آمریکا نمی‌تواند از انسان به انسان منتقل شود، در حالیکه موارد نادری از انتقال انسان به انسان این ویروس در شیلی و آرژانتین در میان افرادی که با بیماران آلوده به ویروس هانتا در ارتباط بوده‌اند ثبت شده است.

❗️مرگ این مرد چینی در حالیکه جهان درگیر شیوع ویروس کرونا است تا حدودی باعث دامن زدن به فضای رعب و ترس شده است اما به‌نظر می‌رسد این ویروس ویژگی‌های بسیار متفاوت‌تری نسبت به ویروس جدید کرونا دارد و انتقال انسان به انسان در آن خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد.
euronews_pe

ویروس هانتا که از طریق تماس با موش یا ادرار موش، بزاق یا مدفوع موش، انسان را آلوده می کند و باعث بیماری به نام ” ویروس هانتا سندرم ریه” (HPS) می شود. ویروس هانتا، که از شخص به شخص دیگر منتقل نمی شود، ❗️خطر بیماری همه گیر را به همراه نمی‌آورد.
trt.net.tr
دست‌کم از سال ۱۹۵۰ هم بوده و برخلاف آن چه در تلگرام فارسی پخش شده، ویروس تازه‌ای مثل ویروس کرونای جدید محسوب نمیشه.
? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9385

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.