• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌پس از آنکه سخنگوی وزارت بهداش …

  • کد خبر : 9335
  • 05 فروردین 1399 - 18:40
‌پس از آنکه سخنگوی وزارت بهداش …

    ‌پس از آنکه سخنگوی وزارت بهداشت ایران از منتفی شدن فعالیت تیم «پزشکان بدون مرز» در اصفهان خبر داد، سازمان «پزشکان بدون مرز» توقف فعالیت‌های تیم اعزامی به اصفهان را تأیید کرد. در پاسخ به پرسش رادیوفردا، سازمان «پزشکان بدون مرز» اعلام کرد که افراد تیم اعزامی همچنان در ایران هستند اما تا […]

 

‌پس از آنکه سخنگوی وزارت بهداش … 707534001585059005

 

‌پس از آنکه سخنگوی وزارت بهداشت ایران از منتفی شدن فعالیت تیم «پزشکان بدون مرز» در اصفهان خبر داد، سازمان «پزشکان بدون مرز» توقف فعالیت‌های تیم اعزامی به اصفهان را تأیید کرد.
در پاسخ به پرسش رادیوفردا، سازمان «پزشکان بدون مرز» اعلام کرد که افراد تیم اعزامی همچنان در ایران هستند اما تا زمان مشخص شدن اوضاع «عملیات این تیم در اصفهان متوقف شده است».

[دیروز بعضی منابع فارسی‌زبان از جمله همین رادیوفردا از روی توییت منتفی شدن برپایی بیمارستان، پیش پیش خبر از اخراج پزشکان بدون مرز داده بودند که رادیوفردا تیترش رو بعدا عوض کرد به اینکه وزارت بهداشت حضورشون در پروژه اصفهان رو منتفی خواند.]
RadioFarda_
… ایران تا کنون از اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند چین، ترکیه، امارات عربی متحده، ژاپن، قطر، آذربایجان و روسیه و همچنین از سازمان بهداشت جهانی و یونیسف کمک گرفته است، هرچند که پیشنهاد کمک آمریکا را رد کرد.
وزارت بهداشت ایران که می‌گوید کمک هر کشوری را به غیر از آمریکا و اسرائیل قبول می‌کند، دلیل عدم قبول کمک پزشکان بدون مرز را “ناهماهنگی” اعلام کرد: “در مورد کمک پزشکان بدون مرز فرانسه ضمن قدردانی از آنها باید گفت که کمک این گروه احداث یک بیمارستان ۴۸ تخته در اصفهان بود اما در شرایطی که در سراسر کشور با تخت خالی در بیمارستان‌ها مواجه هستیم فعلا به چنین کمکی نیازی نداریم ضمن اینکه از قبل نیز برای ورود این افراد و احداث این بیمارستان با وزارت بهداشت هماهنگی نشده بود.”

[در صورتی که] بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه دیروز در توییتر نوشت: “این محموله علاوه بر دارو و اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران، تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که با هماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رسانی به بیماران خواهد شد. […]”.

bbcpersian
دیروز:
t.me/VahidOnline/37809

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.