• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌‌کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت …

  • کد خبر : 9001
  • 03 فروردین 1399 - 17:20
‌‌کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت …

    ‌‌کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار دولتی مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا در ایران را اعلام کرد و بر اساس آن تا به امروز ۱۶۸۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ جان باخته اند که ۱۲۹ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. سخنگوی وزارت بهداشت گفت تعداد […]

 

‌‌کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت … 593845001584881404

 

‌‌کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار دولتی مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا در ایران را اعلام کرد و بر اساس آن تا به امروز ۱۶۸۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ جان باخته اند که ۱۲۹ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر رسیده است.

به گفته آقای جهانپور، “بر اساس آخرین اطلاعات و گزارشات جمع‌آوری شده حدود ۶۸ درصد درگذشتگان ناشی از ابتلا به این بیماری از افراد مسن بالای ۶۰ سال بودند”.
او هشدار داده که “باید درباره سلامت افراد مسن‌تر مراقبت بیشتری انجام شود. بر همین اساس دید و بازدیدهای نوروزی از موارد خطرساز برای این عزیزان خواهد بود”.
بنابر بر آمار رسمی ایران تا کنون یک سوم از مبتلایان به این بیماری به طور کامل بهبود یافته‌اند. وزارت بهداشت می‌گوید ‌تعداد کل بهبودیافتگان ویروس کرونا در ایران نیز به ۷ هزار و ۹۱۳ نفر رسیده است.

بنابر آمار جدید وزارت بهداشت ایران، در شبانه‌روز گذشته، در سه استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و سمنان مورد جدیدی از ابتلا به کووید ۱۹ گزارش نشده است. اما سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان یزد و تبدیل این استان به یکی از کانون‌های شیوع این بیماری هشدار داد.
یزد در ۲۴ ساعت گذشته، پس از تهران و اصفهان بالاترین میزان ابتلا را داشت. در حال حاضر ۷۲۵ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. …
bbcpersian
… کیانوش جهان‌پور موارد جدید بیماران کووید-۱۹ در ایران را به تفکیک استان چنین بیان کرد:

تهران: ۲۴۹، قم: ۱۷، گیلان: ۳۸، اصفهان: ۸۷، البرز: ۶۰، مازندران: ۳۶، مرکزی: ۳۶، قزوین: ۲۹، گلستان: ۱۰، خراسان رضوی: ۴۲، فارس: ۲۶، لرستان: ۳۳، آذربایجان شرقی: ۵۷، خوزستان: ۲۲، یزد: ۸۴، زنجان: ۲۸، کردستان: ۱۶، اردبیل: ۱۹، کرمانشاه: ۷، کرمان: ۸، همدان: ۱۹، سیستان و بلوچستان: ۱۵، هرمزگان: ۲، خراسان جنوبی: ۱۵، چهارمحال و بختیاری: ۲، ایلام: ۱۷،‌آذربایجان غربی: ۲۸ و خراسان شمالی: ۲۶ نفر.

در همین حال، بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های #رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تاکنون ۴۶ هزار و ۹۷۲ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.

بر اساس این #آمار، همچنین ۲۲۱۶ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.
RadioFarda_

? @او همچنین گفت:

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=9001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.