• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1

روحانی در نامه‌ای به مردم آمری …

  • کد خبر : 8814
  • 02 فروردین 1399 - 1:00
روحانی در نامه‌ای به مردم آمری …

    روحانی در نامه‌ای به مردم آمریکا خواستار مخالفت آنها با تحریم‌ها علیه ایران شد ‌رئیس جمهوری ایران با انتشار نامه‌ای خطاب به «مردم آمریکا» گفته است قربانیان تحریم و ویروس کرونا نه جناح‌های سیاسی در ایران، بلکه مردم عادی کوچه و خیابان هستند. حسن روحانی در این نامه‌ که روز جمعه اول فروردین […]

 

روحانی در نامه‌ای به مردم آمری … 445793001584736205

 

روحانی در نامه‌ای به مردم آمریکا خواستار مخالفت آنها با تحریم‌ها علیه ایران شد

‌رئیس جمهوری ایران با انتشار نامه‌ای خطاب به «مردم آمریکا» گفته است قربانیان تحریم و ویروس کرونا نه جناح‌های سیاسی در ایران، بلکه مردم عادی کوچه و خیابان هستند.

حسن روحانی در این نامه‌ که روز جمعه اول فروردین و به مناسبت عید نوروز منتشر شده است، خطاب به مردم آمریکا گفت که از دولت خود و کنگره ایالات متحده بخواهند تحریم‌ها علیه ایران لغو شود.

وی در بخشی از این نامه می‌نویسد: «من به نام عدالت و انسانیت، وجدان‌های پاک و فطرت‌های الهی شما را مخاطب قرار داده و از شما می‌خواهم دولت و نمایندگان خود در کنگره آمریکا را آگاه کنید که دشمنی و فشار و تحریم هیچ‌گاه موفقیتی به همراه نداشته و نخواهد داشت.»

آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ از برجام خارج شد و تحریم‌های سختی علیه ایران وضع کرد. واشینگتن با متهم کردن تهران به حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه می‌گوید هدف از تحریم‌ها تغییر سیاست‌ها و رفتار ایران است

تحریم‌های آمریکا فشار اقتصادی سنگینی بر ایران وارد کرده به طوری که دی‌ ماه حسن روحانی گفت که ایران به خاطر این مسئله ۲۰۰ میلیارد دلار زیان دیده است.
مقامات ایران اخیرا بارها گفته‌اند که دولت تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا منابع کافی برای مبارزه موثر با کرونا ندارد و از این رو تحریم‌ها باید لغو شود، خواسته‌ای که واشینگتن تاکنون به آن روی خوش نشان نداده است.

برایان هوک نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران روز پنج‌شنبه گفت جمهوری اسلامی میلیاردها دلار صرف کمک‌های مالی به گروه‌های تروریستی و جنگ‌های خارجی کرده که می‌توانست آن را صرف تقویت نظام پزشکی ایران کند.
به گفته وی، تحریم‌های آمریکا مانعی در مقابل ایران برای مبارزه با کرونا نیست.

با این حال حسن روحانی در نامه خود تاکید کرده که شکست بیماری کووید-۱۹ «یک وظیفه جهانی است».
وی هشدار داد: «در شرایط یک همه‌گیری خطرناک جهانی، تهران و پاریس و لندن و واشینگتن فاصله چندانی ندارند و هر سیاست کوته‌بینانه و خصمانه‌ای که بخواهد موجب تضعیف نظام پزشکی و محدویت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه با این همه‌گیری در سایر کشورها خواهد داشت.»

دولت آمریکا قبلا پیشنهاد کمک به ایران برای مقابله با کرونا کرده بود، اما جمهوری اسلامی آن را رد کرد. آمریکا همچنین می‌گوید صادرات اقلام انسان‌دوستانه و دارو به ایران شامل تحریم نیست.

اما آقای روحانی می‌گوید تحریم‌های دولت آمریکا موجب شده است افراد زیادی از شهروندان عادی ایران سلامتی، کار و درآمد خود را از دست بدهند.
وی اضافه کرد، اکنون زمان آن است که ملت آمریکا «بر سر دولت آمریکا با صدای بلند فریاد برآورد و از او پاسخ بخواهد».
رئیس جمهوری ایران در نهایت گفت، پیروزی در جنگ با ویروس تنها زمانی ممکن است که همه کشورها در این نبرد پیروز شوند و حتی یک کشور آلوده به ویروس باقی نماند.


تاکنون روسیه و چین به عنوان اعضای برجام از آمریکا خواسته‌اند تحریم‌ها علیه ایران را در شرایط شیوع کرونا بردارد.
اخیرا روزنامه گاردین نیز گزارش داد دولت بریتانیا «در محافل خصوصی» به ایالات متحده فشار می‌آورد از شدت تحریم‌های ایران بکاهد تا از این طریق به ایران در مبارزه با شیوع فزاینده ویروس کرونا کمک شود.

آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران تا ظهر روز جمعه، اول فروردین به ۱۴۳۳ نفر رسیده که ۱۴۹ نفر آنها در ۲۴ ساعت گذشته جان باخته‌اند.
RadioFarda_
متن کامل نامه: isna

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=8814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.