نماد سایت خبرکده

‌?رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جم …

‌?رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جم … 818540001584715204

 

 

‌?رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جمهوری ایران در پیام‌های نوروزی خود در روز اول فروردین ۱۳۹۹ مدعی شدند که در سال ۹۸ خورشیدی، تولید در ایران «رونق» داشته است.
آقای خامنه‌ای در پیام نوروزی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نو ۱۳۹۹ خورشیدی گفت: «طبق گزارش‌های موثّقی که در اختیار بنده هست، تولید کشور حرکتی پیدا کرد.»
وی مدعی شد که «در سال ۹۸ تولید تکان خورد، حرکت کرد و راه افتاد تا یک حدودی، لکن اثری در زندگی مردم از آن محسوس نشد.»
علی خامنه‌ای سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نام‌گذاری کرد و خطاب به مقامات مسئول گفت: «جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌ وجود آید.»
حسن روحانی، رئیس‌ جمهور، هم در پیام جداگانه‌ای از «رشد اقتصادی» ایران در سال گذشته بر اساس «آمارها» سخن گفت.

?حامد اسماعیلیون، پزشک و نویسنده ایرانی که همسر و فرزندش را بر اثر سرنگونی هواپیمای اوکراینی به دست سپاه پاسداران از دست داد، آرزو و هدف خود در سال ۹۹ خورشیدی را «دادخواهی» عنوان کرد.
جواد سلیمانی که همسرش الناز نبیی را از دست داد:
تشکر از عزیزانی که در سفره هفت سینشان به یاد قربانیان پرواز اوکراین هستند.
امیدوارم سال جدید، سال تغییر برای مردم باشد تا بتوانند سرنوشت خود را تغییر دهند.
برای خانواده های پرواز اوکراین، سال دادخواهی، سال فریاد مظلوم بر سر ظالم خواهد بود.

?#شهناز_اکملی، #عبدالرضا_کوهپایه و #امیر_نوری، مشمول «#عفو_نوروزی» شدند و به #زندان برنمی‌گردند. با درخواست مرخصی #آتنا_دائمی، #صبا_کردافشاری و مادرش، #راحله_احمدی موافقت نشده است.
بر اساس گزارش ایرنا، امیر نوری، از دراویش گنابادی و ۱۷ درویش دیگر که زیر پنج سال حکم زندان داشتند، مشمول این عفو شده‌اند.

?بنا به اعلام مقام‌های بهداشتی در چین برای دومین روز پیاپی هیچ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خاک این کشور شناسایی نشده است.

?گوین نیوسم، فرماندار ایالت کالیفرنیا، ضمن هشدار نسبت به پیامدهای شیوع گسترده ویروس کرونا، از تمامی شهروندان این ایالت خواسته است در خانه بمانند و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.
سی ان ان می گوید، این نخستین فرماندار از ۵۰ ایالت آمریکا است که دستور می‌دهد مردم در خانه بمانند.
گوین نیوسم همچنین در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواستار استقرار یک کشتی بیمارستانی ارتش در نزدیکی لس آنجلس شده است.
فرماندار کالیفرنیا گفته است که براساس پیش بینی، دست‌کم ۵۶ درصد از جمعیت ۴۰ میلیونی این ایالت به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.

?به گفته دانشگاه جان هاپکینز شماری مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

?قطر ۷ تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا به ایران ارسال کرد. خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران به نقل از سفیر ایران در دوحه این خبر را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش این دومین بار است که قطر برای مقابله با شیوع کرونا به ایران کمک می‌کند. جزئیات این کمک‌ها اعلام نشده است.

? @VahidOn

خروج از نسخه موبایل