• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 27538امروز 9
0

‌وزارت امور خارجه ایران با احض …

  • کد خبر : 8445
  • 28 اسفند 1398 - 3:50

‌وزارت امور خارجه ایران با احضار سفیر مجارستان مراتب اعتراض خود در خصوص رفتار پلیس و کادر پزشکی یک بیمارستان در بوداپست با ۱۵ دانشجویان ایرانی ابلاغ کرده است. وزارت کشور مجارستان گفته است، دانشجویان ایرانی به دلیل نادیده گرفتن قوانین قرنطینه از این کشور اخراج شده‌ا‌ند. عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در […]

‌وزارت امور خارجه ایران با احضار سفیر مجارستان مراتب اعتراض خود در خصوص رفتار پلیس و کادر پزشکی یک بیمارستان در بوداپست با ۱۵ دانشجویان ایرانی ابلاغ کرده است.
وزارت کشور مجارستان گفته است، دانشجویان ایرانی به دلیل نادیده گرفتن قوانین قرنطینه از این کشور اخراج شده‌ا‌ند.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با ولتان وارگا هاژونیس، سفیر مجارستان در تهران «مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران به رفتار غیر متعارف پلیس و کادر پزشکی بیمارستان سنت لاسلو شهر بوداپست با دانشجویان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا را به وی ابلاغ کرد. »
به گزارش ایرنا، عباس عراقچی «تصمیم دولت مجارستان برای اخراج ۱۵ دانشجوی ایرانی مشکوک به کرونا را غیرقابل قبول دانست و از سفیر خواست تا درخواست جمهوری اسلامی ایران برای تجدید نظر در این تصمیم را به اطلاع مقامات مجاری برساند.»

طبق این گزارش سفیر مجارستان «قول داد در اولین فرصت درخواست دولت ایران را به دولت متبوع خود منعکس کند.»

❗️گزارش‌ها حاکی است که روز دوشنبه مجارستان ۱۳ دانشجوی ایران را به دلیل نادیده گرفتن قوانین قرنطینه اخراج کرده است. پیش از این نیز در روز جمعه دو دانشجوی ایرانی اخراج شده بودند.

❗️وزارت کشور مجارستان در بیانیه‌ای گفته است: دانشجویان ایرانی به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان سنت لاسلو شهر بوداپست قرنطینه بودند، اما آنها اتاق‌های خود را ترک کرده و رفتاری تند با کادر پزشکی داشتند.
وب سایت «یورو اکتیو» گزارش داده است که این دانشجویان به دلیل وضعیت داخل اتاق‌های قرنطینه اعتراض کرده و از اتاق های خود بیرون آمدند و با درخواست کادر پزشکی حاضر به بازگشت به داخل اتاق نشدند.

خبرگزاری فرانسه ۱۷ اسفند گزارش داده بود، اولین موارد ابتلای قطعی به کرونا در مجارستان دو دانشجوی ایرانی بودند و پس از آن دو مورد دیگر نیز به آنها اضافه شد.
به دنبال این موضوع ستاد مقابله با کرونا در مجارستان اعلام کرد که صدور ویزا برای شهروندان ایرانی را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

RadioFarda_

در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاههای مجارستان مشغول به تحصیل هستند.
irna

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=8445

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.