• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌رسانه‌های ایران گزارش داده‌ان …

  • کد خبر : 8553
  • 28 اسفند 1398 - 16:50
‌رسانه‌های ایران گزارش داده‌ان …

    ‌رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه برای آزادی شماری از زندانیان موافقت کرده است؛ این آزادی شامل زندانیان سیاسی با بیش از پنج سال محکومیت نمی‌شود. ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، در نامه‌اش به علی خامنه‌ای، با اشاره […]

 

‌رسانه‌های ایران گزارش داده‌ان … 490004001584537606

 

‌رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه برای آزادی شماری از زندانیان موافقت کرده است؛ این آزادی شامل زندانیان سیاسی با بیش از پنج سال محکومیت نمی‌شود.

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، در نامه‌اش به علی خامنه‌ای، با اشاره به گسترش ویروس کرونا و «شرایط حساس کشور و لزوم کاهش جمعیت زندانیان» خواستار «عفو» شماری از آنها شده بود.

بنابر پیشنهاد ابراهیم رئیسی و موافقت رهبر جمهوری اسلامی، از جمله کسانی که باقیمانده حبس آنها بخشیده می‌شود می‌توان به کسانی که به کمتر از ده سال زندان محکوم شده و دست‌کم یک‌سوم از این مدت را گذرانده باشند، کسانی که به بیش از ده سال محکوم شده و دست‌کم یک‌دوم از آن را گذرانده باشند، تمامی محکومان جرائم غیرعمد، مردان بالای ۷۰ سال و زنان بالای ۶۰ سال و شمار زیادی از محکومان به جزای نقدی اشاره کرد.

سخنگوی این قوه نیز روز سه‌شنبه گفت تاکنون در مجموع ۸۵ هزار زندانی به دلیل شیوع کرونا مرخصی دریافت کرده‌اند.ج اما این ادعا با تردیدهایی روبه‌رو شده و از جمله عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه در مجلس، روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت هنوز تعدادی از زندانیان مشکوک به کرونا در زندان هستند و احتمالا برخی افراد وابسته به قوه قضائیه بخشنامه رئیس این قوه را «نمایشی و تنها برای بستن دهان افکار عمومی» فرض کرده‌اند.

از سوی دیگر وضعیت زندانیان سیاسی که عمده آنها از «عفو» رهبر جمهوری اسلامی مستثنی شده‌اند نیز اعتراضاتی را برانگیخته است.
نسرین ستوده، حقوق‌دان و فعال حقوق بشر زندانی در اوین، روز دوشنبه اعلام کرد در اعتراض به جلوگیری از آزادی زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.
شماری از خانواده زندانیان سیاسی نیز در روزهای اخیر گفته‌اند عزیزان زندانی‌شان مشمول آزادی یا مرخصی نشده و همچنان در زندان هستند.

RadioFarda_

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=8553

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.