• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلام …

  • کد خبر : 8563
  • 28 اسفند 1398 - 17:40
‌حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلام …

    ‌حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، از فضای مجازی انتقاد کرد، توضیح حاکمیت در موضوع کرونا و سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی را «صادقانه» خواند و با وجود تکذیب مقام‌های دولتش، بار دیگر گفت در دو استان قم و گیلان «از پیک عبور کرده‌ایم». حسن روحانی روز چهارشنبه ۲۸ اسفند پس از جلسه هیأت […]

 

 

‌حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، از فضای مجازی انتقاد کرد، توضیح حاکمیت در موضوع کرونا و سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی را «صادقانه» خواند و با وجود تکذیب مقام‌های دولتش، بار دیگر گفت در دو استان قم و گیلان «از پیک عبور کرده‌ایم».

حسن روحانی روز چهارشنبه ۲۸ اسفند پس از جلسه هیأت دولت در بین خبرنگاران حاضر شد و به دفاع از عملکرد دولتش در زمینه‌های مختلف پرداخت.
وی از جمله با ادعای اینکه «یک روز هم تأخیر نکردیم در اعلام ورود ویروس کرونا به کشور» گفت: «به فضای مجازی و عده‌ای که نمی‌دانم دنبال چه چیزی هستند، توجه نکنید».

اظهارات حسن روحانی در حالی مطرح شده است که پیش از این شمار زیادی از کارشناسان و حتی مقام‌های دولت او از «تاخیر» در اعلام ورود کرونا به ایران سخن گفته‌اند.
از جمله رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت، چند روز پیش در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: «قدری تاخیر در اعلام داشتیم».

مقام‌های جمهوری اسلامی، از جمله آقای ملک‌زاده، در هفته‌های اخیر می‌گویند مرگ‌ومیرهای دی و بهمن در شهر قم را «به حساب آنفلوآنزا می‌گذاشتیم»؛ با این حال محمد مولایی،‌ پزشکی که در پی جان باختن برادرش در قم، بر وجود کرونا در این شهر تاکید کرد می‌گوید این ویروس بسیار پیش از اعلام رسمی به ایران آمده بود.
محمد مولایی که خود نیز بعدا به دلیل ابتلا به کرونا مدتی بستری شد، چندی پیش به کانال تلگرامی امتداد گفت: مقام‌های جمهوری اسلامی در ابتدا «در صدد انکار این بیماری بودند».

با این حال حسن روحانی در اظهارات روز چهارشنبه‌اش مدعی شد دولت او در زمینه شیوع کرونا با مردم «شفاف و صادقانه» حرف زده است.
او همچنین گفت در موضوع هواپیمای اوکراینی نیز «نیروهای مسلح با مردم صادقانه حرف زدند».
مقام‌های جمهوری اسلامی به مدت سه روز درباره سقوط یک هواپیمای مسافربری به مقصد کی‌یف مصرانه گزارش‌ها درباره شلیک موشک به این هواپیما را تکذیب کرده و آن را به «جنگ روانی دشمن» نسبت دادند.
پس از آن نیز به‌رغم تایید شلیک موشک به این هواپیمای حامل ۱۷۶ سرنشین، هیج مقامی توبیخ یا برکنار نشد و برخی نهادهای بین‌المللی با اشاره به تداوم تناقض‌ها بین سخنان فرمانده نیروی هوافضای سپاه و اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، جمهوری اسلامی را به ادامه پنهان‌کاری در این باره متهم کردند.

«عبور از نقطه اوج کرونا»
با وجود کشمکش‌های دو روز اخیر بر سر عبارتی از حسن روحانی درباره اینکه ایران «از پیک کرونا عبور کرده»، وی تکذیب‌های دولت خود را نادیده گرفت و بار دیگر به عبور از مرحله اوج کرونا در دو استان اشاره کرد.

حسن روحانی در اظهارات روز چهارشنبه‌اش گفت: دیروز با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان و قم، «دو استانی که یک مقدار مشکل داشتیم» و هر دو بر این نظر بودند که قم و گیلان «اعلام کردند ما از پیک عبور کردیم؛ و این خیلی مهم است».
دو روز پیش از این، دوشنبه ۲۶ اسفند، رسانه‌های دولتی از جمله خبرگزاری ایرنا و پاد (پایگاه اطلاع‌رسانی دولت) گزارش دادند که حسن روحانی گفته است «از پیک عبور کردیم».
با این حال ساعاتی بعد و در پی انتشار این اظهارات، مقام‌های دولتی آن را تکذیب کردند.
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، اظهارات نقل شده از حسن روحانی را «تحریف آشکار» خواند و خبرگزاری ایرنا نیز با اصلاح گزارش اولیه خود نوشت: آقای روحانی «نگفته است که از پیک بیماری عبور کرده‌ایم بلکه گفته در این جلسه، تلاش برای عبور کردن از پیک بیماری مطرح شد».
RadioFarda_

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۸ گفت که “آمریکایی‌ها سردار بزرگ ما را ترور کردند و ما از این نگذشته و نخواهیم گذشت”.
او گفته “نیروهای مسلح با غرش موشک‌ها به این اقدام پاسخ دادند که آمریکایی‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌کنند چراکه برای اولین بار در برابر یک کار غلط و وحشیانه پاسخ قاطعانه دریافت کردند”.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در صحبت‌های امروز خود گفت “ما ۳۰ بهمن متوجه شدیم که کرونا آمده است. ما در اعلام آن یک روز هم تاخیر نکردیم. ما در این خصوص با مردم صادقانه سخن گفتیم.”
حسن روحانی گفته است “تبلیغات دروغین در مورد کرونا انجام می‌شود. من با روسای علوم پزشکی قم و گیلان صحبت کردم و آنها گفتند در این دو استان از پیک بیماری عبور کردیم. پرسیدم آیا تخت خالی دارید گیلان اعلام کرد ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خالی است”.

bbcpersian

? @
در توییتر تک تک حرف‌هاش، فحش و واکنش‌هایی مثل دروغگوی وقیح و… در پی داشته و توییت‌هایی هم در رد ادعاهاش.
۴۰ دقیقه حرف زده و کلی ادعای دیگر هم مطرح کرده که مطابق معمول منابع دولت هم یک ویدیوی کامل یا خلاصه ازش منتشر نکردند و چند ویدیوی کوتاه گذاشتند.

ویدیوی ۲۰۰ مگابایتی از سخنرانی ۴۰ دقیقه‌ایش: president

گزارش متنی ایسنا: isna

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=8563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.