• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌پژوهشگران آمریکایی واکسن ویرو …

  • کد خبر : 8296
  • 27 اسفند 1398 - 5:40
‌پژوهشگران آمریکایی واکسن ویرو …

    ‌پژوهشگران آمریکایی واکسن ویروس کرونای جدید،‌ موسوم به «کووید-۱۹»، را در یک آزمایش بالینی بر روی اولین فرد امتحان کردند. دانشمندان انستیتیو پژوهشی کایزر پرمننته در شهر سیاتل ایالت واشنگتن با احتیاط فراوان این واکسن را به بازوی یک زن داوطلب سالم به نام جنیفر هالر تزریق کردند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های […]

 

 

‌پژوهشگران آمریکایی واکسن ویروس کرونای جدید،‌ موسوم به «کووید-۱۹»، را در یک آزمایش بالینی بر روی اولین فرد امتحان کردند.

دانشمندان انستیتیو پژوهشی کایزر پرمننته در شهر سیاتل ایالت واشنگتن با احتیاط فراوان این واکسن را به بازوی یک زن داوطلب سالم به نام جنیفر هالر تزریق کردند.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های مرحله نخست، تست‌های بیشتری برای تأیید نهایی واکسن لازم است؛ اما پژوهشگران تلاش می کنند این پروسه را در اولویت قرار داده و سریعتر انجام دهند تا این واکسن هرچه زودتر در دسترس همگان قرار بگیرد. ‼️ اما حتی در این صورت نیز، تا زمانی که واکسن آماده استفاده عمومی شود دست‌کم یک سال تا ۱۸ ماه دیگر طول خواهد کشید.
VOAIran
بنابر گزارش‌ها ۴۵ داوطلب تندرست نخستین واکسن آزمایشی کرونا ۲۰۱۹ را دریافت کردند. دانشمندان امیدوارند این واکسن که حاوی ویروس کرونا ۲۰۱۹ نیست و تنها بخشی از هویت ژنتیکی آن را در بردارد سیستم ایمنی دواطلبان را در برابر ویروس واقعی ایمن کند.

این واکسن برخلاف واکسن‌های رایج که حاوی نسخه ضعیف شده یا کشته شده ویروس است، حاوی ویروس کرونا ۲۰۱۹ نیست و تزریق آن نمی‌تواند داوطلبان را به بیماری کووید-۱۹ مبتلا کند.

همزمان با این تجربه در سیاتل آمریکا، دانشمندان بسیاری در نقاط دیگر جهان مشغول تهیه واکسن ویروس کرونا ۲۰۱۹ هستند.
bbcpersian

? @
جنیفر هالر، ۴۳ ساله، نخستین کسی است که داوطلب شده تا واکسن آزمایشی ویروس #کرونا بر بدنش تزریق شود.
khazaei_parviz (⚠️ تزریق) ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=8296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.