• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?دونالد ترامپ٬ رییس جمهور آمر …

  • کد خبر : 8289
  • 27 اسفند 1398 - 3:10
‌?دونالد ترامپ٬ رییس جمهور آمر …

    ‌?دونالد ترامپ٬ رییس جمهور آمریکا با اعلام تصمیمات جدید دولت برای مقابله با شیوع گسترش کرونا از شهروندان کشورش خواسته در ۱۵ روز آینده در تجمعات بیش از ۱۰ نفر شرکت نکنند. دونالد ترامپ عصر دوشنبه گفت وضعیت اضطراری در ۵۰ ایالت آمریکا که به علت گسترش ویروس کرونا برقرار شده ممکن است […]

 

‌?دونالد ترامپ٬ رییس جمهور آمر … 559599001584402004

 

‌?دونالد ترامپ٬ رییس جمهور آمریکا با اعلام تصمیمات جدید دولت برای مقابله با شیوع گسترش کرونا از شهروندان کشورش خواسته در ۱۵ روز آینده در تجمعات بیش از ۱۰ نفر شرکت نکنند.

دونالد ترامپ عصر دوشنبه گفت وضعیت اضطراری در ۵۰ ایالت آمریکا که به علت گسترش ویروس کرونا برقرار شده ممکن است تا پایان تابستان “بلکه بیشتر” طول بکشد.
آقای ترامپ در کاخ‌سفید و در حالی که اعضای کمیته ملی مقابله با کرونا پشت او ایستاده بودند گفت: “ما با یک دشمن نامریی که بسیار واگیردار است سروکار داریم… اینها (متخصصان) از ماه اوت و ژوییه حرف می‌زنند اما ممکن است وضعیت اضطراری بیشتر از این هم طول بکشد.”

لحظاتی پس از سخنان آقای ترامپ، بازار سهام آمریکا با ۱۲ درصد سقوط بدترین لحظات خود پس از آغاز بحران کرونا را تجربه کرد.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، روز دوشنبه ۱۶ مارس، به ۴۱۰۰ نفر رسید. در این کشور ۷۱ نفر هم تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

?فرانسه؛ مکرون با کمک ارتش منع آمد و شد اعلام کرد، مرزهای اتحادیه اروپا بسته خواهد شد

در تحولی دیگر، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با “وضعیت جنگی” خواندن گسترش ویروس کرونا در کشورش گفته از فردا (سه‌شنبه) همه باید در خانه بمانند چرا که فرانسه در وضعیت قرنطینه ملی قرار خواهد گرفت. او گفته برای انتقال بیماران و امور اورژانس ارتش فراخوانده شده و به افراد تنها برای آمد و شدهای بسیار ضروری اجازه خروج از خانه داده خواهد شد.

?همزمان در شمال آمریکا، کانادا مرزهایش را به روی تمام غیر کانادایی‌ها و کسانی که اقامت دائم این کشور را ندارند بست.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که به همراه همسرش در قرنطینه به سر می‌برد روز دوشنبه گفت فعلا این محدودیت شامل “خدمه پرواز، دیپلمات‌ها و اعضای درجه اول خانواده شهروندان کانادا نمی‌شود.”
او همچنین گفت به هیچ‌کسی که علائم کرونای ٢٠١٩ را داشته باشد اجازه سوار شدن به هواپیما داده نمی‌شود و شرکت‌های هوایی باید بر اساس دستورا‌لعمل بهداشت همگانی کانادا بررسی‌های اولیه سلامت را برای تمام مسافران انجام دهند.

?بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در اولین کنفرانس خبری خود درباره شیوع کرونا از مردم خواست که در خانه بمانند و معاشرت‌های خود را کم کنند. او هشدار داد که زنان باردار و افراد بالای ۷۰ سال و همچنین کسانی که پیش‌زمینه یک بیماری دیگر دارند، بیش از بقیه مراقب باشند

در پی بالاگرفتن انتقادات در بریتانیا، دولت بریتانیا اعلام کرده بود که از امروز آقای جانسون، هر روز به طور زنده گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در بریتانیا و اقدامات پیشگیرانه دولت را اطلاع خوهد داد.
به گفته وزیر بهداشت بریتانیا تعداد افرادی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا جان خود را از دست دادند روز دوشنبه به ۵۳ نفر رسید.
bbcpersian

? @VahiioFarda_

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=8289

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.