• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

این داروی اسلتامیویر oseltamiv …

  • کد خبر : 8165
  • 26 اسفند 1398 - 12:40
این داروی اسلتامیویر oseltamiv …

    این داروی اسلتامیویر oseltamivir با نام تجاری تامیفلو است ، یک داروی آنتی ویروس که در درمان آنفلونزا استفاده می شد و اکنون بر اساس تجارب و شواهد بالینی در اکثر کشورهای دنیا همراه چند داروی دیگر در یک پروتکل به عنوان داروی موثر در درمان کرونا استفاده میشود. این دارو که علاوه […]

 

این داروی اسلتامیویر oseltamiv … 758136001584349805

 

این داروی اسلتامیویر oseltamivir با نام تجاری تامیفلو است ، یک داروی آنتی ویروس که در درمان آنفلونزا استفاده می شد و اکنون بر اساس تجارب و شواهد بالینی در اکثر کشورهای دنیا همراه چند داروی دیگر در یک پروتکل به عنوان داروی موثر در درمان کرونا استفاده میشود.

این دارو که علاوه بر نمونه خارجی تولید داخل هم دارد، قیمت رسمی آن هر بسته ۱۰ تایی ۳۶ هزار تومان هست که الان به شدت دچار کمبود شده و قیمت آن در بازار آزاد به بالای یک میلیون تومان می رسد
روز گذشته، وزارت بهداشت به تمام مراکز درمانی ابلاغ کرده که این دارو از این به بعد از پروتکل درمان بیماران کرونا حذف شود. این مساله موجب حیرت اکثر پزشکان شده.
چندی پیش بعد از کمبود ماسک، برخی مسئولین وزارت بهداشت اعلام کردند، استفاده از ماسک ضرورتی ندارد و حالا به دنبال کمبود شدید داروی اسلتامیویر و صف های طولانی تهیه دارو، اعلام کردند که این دارو در درمان کرونا ضرورتی ندارد!

#الو

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=8165

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.