• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌‌حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلا …

  • کد خبر : 8024
  • 25 اسفند 1398 - 19:00
‌‌حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلا …

    ‌‌حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه امروز و حتی در ایام نوروز «چیزی به نام قرنطینه نداریم»، گفت استان‌ها حق تصمیم‌گیری در این مورد را ندارند و مرجع تصمیم‌گیری فقط ستاد ملی کرونا در تهران است. حسن روحانی روز یکشنبه ۲۵ اسفند پس از جلسه‌ای اقتصادی گفت: «ما چیزی […]

 

‌‌حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلا … 066057001584286205

 

‌‌حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه امروز و حتی در ایام نوروز «چیزی به نام قرنطینه نداریم»، گفت استان‌ها حق تصمیم‌گیری در این مورد را ندارند و مرجع تصمیم‌گیری فقط ستاد ملی کرونا در تهران است.

حسن روحانی روز یکشنبه ۲۵ اسفند پس از جلسه‌ای اقتصادی گفت: «ما چیزی به نام قرنطینه نداریم اصلا. اینکه شایع شده که در تهران یا در بعضی از شهرها برخی از فروشگاه‌ها برخی از مشاغل تحت قرنطینه قرار می‌گیرند، یک چنین چیزی اصلا وجود ندارد و نه امروز قرنطینه است، نه در ایام عید نوروز قرنطینه است، نه بعدش نه قبلش».

به گزارش ایرنا، حسن روحانی که پس از «جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان بخش خصوصی» سخن می‌گفت در عین حال گفت تلاش بر این است که ارائه خدمات دولتی «حتی‌الامکان به گونه‌ای باشد که مردم بیشتر در خانه بمانند، در یک جا اجتماع نکنند، یا اگر اقدامی انجام می‌گیرد در چارچوب یک پروتکل بهداشتی باشد».

در روزهای اخیر درخواست مقام‌های محلی برای قرنطینه کردن استانی یا وضع محدودیت‌های سخت‌گیرانه مسافرتی افزایش یافته است. صبح یکشنبه نیز برخی رسانه‌ها به نقل از غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، از بسته شدن مبادی ورودی به این استان خبر داد.

با این حال حسن روحانی در سخنانش هشدار داد هیچ مقام استانی نمی‌تواند درباره محدودیت‌ها تصمیم بگیرد و «مرجع آن فقط ستاد ملی در تهران است».

از سوی دیگر، در هفته‌های اخیر چندین بار خبرهایی درباره احتمال قرنطینه شدن تهران منتشر شد که برخی مقامات آنها را تکذیب می‌کردند.

علاوه بر کاربران شبکه‌های اجتماعی، شماری از مقام‌های جمهوری اسلامی نیز از قرنطینه نشدن تهران یا اظهارات ضد و نقیض درباره آن انتقاد کرده‌اند.
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، روز یکشنبه از اینکه تکلیف مقام‌های کشور برای قرنطینه پایتخت روشن نیست انتقاد کرد و گفت: حتی تعریف مشخصی هم برای قرنطینه ارائه نشده و «مسئولان ابتدا قرنطینه را تعریف کنند تا مردم بدانند … وقتی می‌گوییم قرنطینه می‌کنیم یعنی قرار است چه کار کنیم».

رئیس شورای شهر تهران در یک پیام توئیتری نیز از مسئولان ستاد مقابله با کرونا خواست در اظهارات‌شان سنجیده حرف بزنند تا مانع از «سردرگمی، نگرانی و هرج و مرج در جامعه» شوند.

همزمان پیروز حناچی، شهردار تهران، نیز روز یکشنبه با اشاره به «شرایط سخت تحریم‌های آمریکا» گفت: در حال حاضر، مراحل بعدی قرنطینه «مثل تامین مایحتاج و جبران خسارت» امکان اجرا ندارد.

یک روز پیش‌تر علیرضا زالی، رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، گفته بود قرنطینه شامل چندین مرحله یا فاز است که بخش‌هایی از آن در حال اجراست.

مسئول مقابله با شیوع کرونا در تهران عصر شنبه گفت: «قرنطینه چند فاز دارد که فاز یک و دو در حال انجام است اما فاز سه که تعطیلی تمام ادارات و در خانه ماندن مردم به شمار می آید هنوز اجرا نمی‌شود». وی درباره فاز چهار یعنی قرنطینه کامل گفت: «نه مبنای علمی دارد و نه مناسب است».

کمک‌های اقتصادی
حسن روحانی در سخنان روز یکشنبه‌اش همچنین گفت تمهیداتی اقتصادی نیز برای کمک به مردم در مقابله با شیوع کرونا در نظر گرفته شده است.

وی از جمله به تصویب «چهار بسته‌ حمایتی دولت برای خانوارهای کم‌درآمد»، «رفع محدودیت‌های بانکی برای چک‌های برگشتی»، «امهال سه ماهه وام‌ها»، «فرصت سه‌ماهه برای پرداخت مالیات» و مواردی دیگر اشاره کرد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، به جزئیاتی از این تمهیدات اقتصادی اشاره کرده‌اند.

بنابر تازه‌ترین آماری که سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه ارائه کرد شمار قربانیان کرونا در کشور به ۷۲۴ تن رسیده است؛ آمار غیررسمی و حتی اظهارات مقام‌های محلی حکایت از ارقامی بیش از این دارد.
RadioFarda_

❗️حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفته است شهروندان ایرانی می‌توانند پرداخت قبوضی نظیر آب و برق در ماههای اسفند، فروردین و اردیبهشت را به تعویق بیاندازند.
او همچنین گفته “ما چیزی به نام قرنطینه نداریم، خبرها در این مورد شایعه است .”
آقای روحانی تعطیلی مشاغل و فروشگاه‌ها را رد کرده است.

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=8024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.