• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌ دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمر …

  • کد خبر : 7742
  • 24 اسفند 1398 - 0:20
‌ دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمر …

    ‌ دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در رابطه با شیوع سریع ویروس کرونا وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد، امری که امکان استفاده از منابع فدرال برای مبارزه با کرونا را فراهم می‌آورد. آقای ترامپ بعدازظهر جمعه ۲۳ اسفند در سخنانی با دفاع از تصمیم اخیر خود مبنی بر ممنوعیت سفر از کشورهای اروپایی به […]

 

 

‌ دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در رابطه با شیوع سریع ویروس کرونا وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد، امری که امکان استفاده از منابع فدرال برای مبارزه با کرونا را فراهم می‌آورد.

آقای ترامپ بعدازظهر جمعه ۲۳ اسفند در سخنانی با دفاع از تصمیم اخیر خود مبنی بر ممنوعیت سفر از کشورهای اروپایی به جز بریتانیا به ایالات متحده، آن را در راستای حفاظت از مردم آمریکا عنوان کرد و گفت که سازمان جهانی بهداشت نیز بر آن صحه گذاشته است.

وی سپس با اعلام وضعیت اضطراری در کشور گفت که این مسئله دست دولت را برای تخصیص ۵۰ میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا باز می‌کند.

بر اساس قانون بلایای‌ طبیعی‌ و کمک‌‌های اضطراری، موسوم به استافورد، دولت آمریکا در چنین شرایطی می‌تواند منابعی از صندوق ویژه اضطراری را بدون گرفتن تاییدیه کنگره برای کمک به دولت‌های ایالتی برداشت کند.

در سال ۲۰۰۰ نیز بیل کلینتون رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برای مبارزه با ویروس «نیل غربی» وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده بود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه از اختیارات وزارت بهداشت کشور برای لغو «برخی قوانین دست و پا گیر» خبر داد تا کار امداد به بیماران سریع‌تر پیش رود. از جمله وزارت بهداشت می‌تواند به پرشکان اجازه ‌دهد که از دور با بیماران در تماس باشند.

آقای ترامپ سپس وعده داد که هفته آینده نیم میلیون کیت جدید تشخیص کرونا در دسترس خواهد بود و در روزهای پس از آن نیز شمار کیتها باز هم افزایش خواهد یافت.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و ۴۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دولت ترامپ طی روزهای گذشته به شدت برای اعلام وضعیت اضطراری تحت فشار بود.

RadioFarda_

? @
“Two very big words”: twitter

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=7742

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.