• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌وزارت بهداشت ایران گفته است ش …

  • کد خبر : 7882
  • 24 اسفند 1398 - 17:10
‌وزارت بهداشت ایران گفته است ش …

    ‌وزارت بهداشت ایران گفته است شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۱۲ هزار ۷۲۹ نفر رسیده و تا کنون ۶۱۱ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته است از ظهر دیروز تا امروز (شنبه ۲۴ اسفند)، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا […]

 

‌وزارت بهداشت ایران گفته است ش … 448131001584193204

 

‌وزارت بهداشت ایران گفته است شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۱۲ هزار ۷۲۹ نفر رسیده و تا کنون ۶۱۱ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته است از ظهر دیروز تا امروز (شنبه ۲۴ اسفند)، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در ایران شناسایی شده و کل مبتلایان به ۱۲۷۲۹ نفر رسیده است.

مشاهدات خبرنگاران و اظهارنظرهای مقام‌های رسمی از جمله نمایندگان مجلس ایران حاکی از آن است که آمار واقعی افراد مبتلا و افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، احتمالا بیشتر از آماری است که دولت ایران اعلام می‌کند.
bbcpersian

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا یا کووید ۱۹ در ایران را به تفکیک استان‌ چنین برشمرد: «تهران ۳۴۷ نفر، قم ۳۲ نفر، گیلان ۱۱۳ نفر، اصفهان ۱۵۵ نفر، البرز ۱۳۴ نفر، مازندران ۱۷ نفر، مرکزی ۱۱۵ نفر، قزوین ۴۷ نفر، سمنان ۴۷ نفر، خراسان رضوی ۳۰ نفر، فارس ۱۱ نفر، لرستان ۲ نفر، آذربایجان شرقی ۵۹ نفر، خوزستان ۴۸ نفر، یزد ۷۳ نفر، زنجان ۳۱ نفر، کردستان ۵ نفر، اردبیل ۳۳ نفر، کرمانشاه ۸ نفر، همدان ۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۲ نفر، ایلام ۶ نفر، آذربایجان غربی ۳۱ نفر و بوشهر ۷ نفر.»

به گفته این مقام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته در استان‌های گلستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد مورد جدیدی از ابتلا به کرونا مشاهده نشده است.
RadioFarda_

?یک مقام محلی در قم گفته است حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران به درخواست وزارت بهداشت تعطیل می‌شوند.

?رئیس پلیس تهران اعلام کرده است که ۲۷ نفر به اتهام “نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات” بازداشت شده‌اند که به گفته او “فردی که اقدام به تقلید صدای دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت کرده بود نیز در میان دستگیر شدگان است.”

?حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران با پیشنهاد وزیر بهداشت برای کنترل تردد در ۱۱ استان ایران موافقت کرده است.
آقای روحانی در عین حال با جریمه کسانی که به رغم بیماری سفر می‌کنند مخالفت کرده و گفته: “ممکن است این افراد از بیماری خود مطلع نباشند و همین که برگردانده شوند و به بیمارستان برای درمان هدایت شوند به عنوان جریمه برای آنها کافی است.”

?استانداری تهران برنامه برای قرنطینه این استان را تکذیب کرده است.
سخنگوی استانداری تهران گفته: “تاکنون هیچ تصمیمی برای قرنطینه تهران اتخاذ نشده است و خبرهایی که در این زمینه منتشر می شود، بی پایه و اساس است.” او گفته اقدامات مورد نظر برای تهران عصر روز شنبه اعلام خواهد شد.

?حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در جلسه‌ای با مشاورانش برای هماهنگی و پیگیری اقدامات در مقابله با ویروس کرونا، از تحریم‌های آمریکا و “تخریب دولت” در رسانه‌ها انتقاد کرده است.
آقای روحانی گفته: “چه اشکالی دارد رسانه‌ها برای مردم تبیین کنند که توانمندی‌ها و اقدامات این دولت در مقابله با کرونا با وجود فشارهای حداکثری آمریکا و تأثیرات ضدانسانی تحریم‌ها تا همین حالا هم نسبت به دیگر کشورها افتخارآفرین بوده است؟ اینها مردم را نسبت به دولت و نظام‌شان دلگرم و امیدوار می‌کند.”

?محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران می‌گوید پروازهای باری میان ایران و چین همچنان برقرار است.
او انتقال کرونا به ایران به واسطه پروازها را رد کرده است.

?وزارت صحت عامه/بهداشت افغانستان می‌گوید با شناسایی سه نمونه مثبت کرونا در ولایت‌های کاپیسا در شمال کابل، بلخ و سمنگان در شمال این کشور، شمار مبتلایان شناسایی شده در افغانستان به ده مورد رسیده است.

?#اسپانیا اعلام کرد که ۱۵۰۰ مورد جدید ابتلا به #ویروس_کرونا در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه تعداد مبتلایان در اسپانیا به بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.
تاکنون ۱۳۶ نفر در این کشور جان خود را به علت ابتلا به #کرونا از دست داده‌اند.

?عربستان سعودی همه پروازهای بین‌المللی به این کشور را به مدت دو هفته متوقف می‌کند.

?شرکت #اپل اعلام کرد که تمامی فروشگاه‌هایش به غیر از کشور چین را به مدت دو هفته برای مقابله با شیوع #ویروس_کرونا می‌بندد. این شرکت اخیرا و پس از بیش از یک ماه اقدام به باز کردن مجددا فروشگاه‌هایش در #چین نمود. اپل همچنین گفته به کارکنانش اجازه می‌دهد تا از خانه کار کنند.

?کمیته المپیک #یونان گفت که گردش #مشعل_المپیک در سراسر یونان بخاطر احتمال جمع شدن مردم و خطر انتقال #کرونا لغو می‌شود.
مراسم روشن کردن مشعل #المپیک هم بدون حضور تماشاگر برگزار شده بود.
المپیک ۲۰۲۰ از ۲۴ ژوئیه در #توکیو آغاز می‌شود،اما شیوع کرونا ممکن است زمان برگزاری را تغییر دهد.

? @VahidOnline
?روحانی به طور ویدئویی در جلسه ستاد ملی کرونا در ایران حاضر شد.

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=7882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.