• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌مجلس نمایندگان آمریکا روز چها …

  • کد خبر : 7366
  • 22 اسفند 1398 - 4:00
‌مجلس نمایندگان آمریکا روز چها …

    ‌مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۲۱ اسفند قطعنامه محدود کردن اختیارات رییس جمهوری برای حمله نظامی به ایران را تصویب کرد. این قطعنامه در مجلس نمایندگان با ۲۲۷ رای موافق در برابر ۱۸۶ رای منفی تصویب شد. این قطعنامه در بهمن ماه سال جاری در سنای آمریکا هم با ۵۵ رای موافق در […]

 

‌مجلس نمایندگان آمریکا روز چها … 533725001583973004

 

‌مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۲۱ اسفند قطعنامه محدود کردن اختیارات رییس جمهوری برای حمله نظامی به ایران را تصویب کرد.
این قطعنامه در مجلس نمایندگان با ۲۲۷ رای موافق در برابر ۱۸۶ رای منفی تصویب شد.
این قطعنامه در بهمن ماه سال جاری در سنای آمریکا هم با ۵۵ رای موافق در برابر ۴۵ رای مخالف به تصویب رسید. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر تهدید کرد که این مصوبه را وتو می‌کند.

دونالد ترامپ پیش از این به سنای آمریکا هشدار داده بود که این طرح «علامت بدی» به ایران می‌فرستد و به تهران اجازه می‌دهد که بدون ترس از مجازات دست به اقدام بزند. رئیس جمهوری آمریکا دموکرات‌ها را متهم کرد که «تنها برای شرمسار کردن جمهوری‌خواهان» این کار را می‌کنند و افزوده که «نباید اجازه داد این اتفاق بیفتد».

سناتور تیم کین، از ایالت ویرجینیا، از تهیه کنندگان قطعنامه محدودیت اختیارات ریاست جمهوری برای جنگ با ایران گفته بود این مصوبه، نه علیه دونالد ترامپ و نه حتی (مقامات آتی) ریاست جمهوری است، بلکه ابزاری برای قدرت بخشیدن به کنگره برای اعلام جنگ است.

❗️طبق این مصوبه رئیس جمهوری آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران نیازمند مصوبه کنگره و رای نمایندگان خواهد بود.

شش جمهوریخواه در مجلس نمایندگان به همراه ۲۲۰ دموکرات و یک نماینده مستقل به این قطعنامه رای مثبت دادند. همچنین شش دموکرات به ۱۸۰ جمهوریخواه پیوستند و به این طرح رای منفی دادند.

الیوت انگل، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه گفت، این طرح، پیام روشنی دارد مبنی بر این که آمریکاییها به دنبال جنگ با ایران نیستند و کنگره مجوزی برای جنگ با ایران صادر نکرده است.
مایکل مک کول ، ارشدترین جمهوریخواه در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طرح محدود کردن اختیارات رئیس جمهوری را «تفرقه افکنانه و غیرمسوولانه» خواند. ….
RadioFarda_

❗️اگر ترامپ وتو کنه که قبلا گفته می‌کنه، این مصوبه لغو میشه مگر اینکه بعدش دو سوم اعضای مجلس نمایندگان و سنا علیه وتو رای بدن که آمار فعلی نشون میده از این خبرها نیست و تعداد موافقان طرح خیلی بیشتر از تعداد مخالفانش نیست.
? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=7366

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.