• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

همایون خیری: روز دوم مارس سال …

  • کد خبر : 7379
  • 22 اسفند 1398 - 6:20
همایون خیری:
روز دوم مارس سال  …

همایون خیری: روز دوم مارس سال گذشته یعنی یکسال و نه روز پیش محققان موسسه ویروس‌شناسی ووهان مقاله‌ای در نشریه علمی Viruses منتشر کردند که هنوز در اینترنت در دسترسه. مقاله مربوط به پیش‌بینی یک همه‌گیری جهانی ویروسی با خانواده کرونا از مبدا چین یعنی کشور خود محققان بود. درست همین اتفاقی که رخ داد. […]

همایون خیری:
روز دوم مارس سال گذشته یعنی یکسال و نه روز پیش محققان موسسه ویروس‌شناسی ووهان مقاله‌ای در نشریه علمی Viruses منتشر کردند که هنوز در اینترنت در دسترسه. مقاله مربوط به پیش‌بینی یک همه‌گیری جهانی ویروسی با خانواده کرونا از مبدا چین یعنی کشور خود محققان بود. درست همین اتفاقی که رخ داد.

مقاله پر از جزئیات بسیار خواندنی و پیشگویانه‌ست. منتها محققان میگن علت پیش‌بینی اون‌ها بر دو پایه استواره. اول؛ وجود گونه‌های بسیار زیاد خفاش در سراسر چین و حمل انواعی از ویروس‌های بیماریزا توسط خفاش‌ها. و دوم؛ فرهنگ غذایی چین که بر اساس اون مصرف گوشت حیوانات به صورت خام مغذی‌تر از گوشت پخته همان حیواناته.

در واقع خود دانشمندان چینی مطمئن بودند با طبیعت و فرهنگ غذایی چین همه‌گیری اجتناب‌ ناپذیره. محققان در مقاله‌شون میگن زمان و محل همه‌گیری رو نمی‌تونیم پیش‌بینی کنیم ولی رخداد قطعیه. به یکسال نکشید که حرف‌شون ثابت شد.
homayounkheyri

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=7379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام. ظاهرا چنين خبري صحت ندارد. در صورت امكان منبع اين مطلب را اعلام فرماييد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.