• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?وزارت بهداشت ایران اعلام کرد …

  • کد خبر : 7261
  • 21 اسفند 1398 - 16:40
‌?وزارت بهداشت ایران اعلام کرد …

    ‌?وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که تا روز چهار‌شنبه ۲۱ اسفند ۳۵۴ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر این آمار تعداد جان‌باختگان طی یک روز گذشته ۶۳ نفر بوده که افزایشی ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. بنابر اعلام وزارت بهداشت آمار مبتلایان شناسایی […]

 

‌?وزارت بهداشت ایران اعلام کرد … 507456001583932204

 

‌?وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که تا روز چهار‌شنبه ۲۱ اسفند ۳۵۴ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر این آمار تعداد جان‌باختگان طی یک روز گذشته ۶۳ نفر بوده که افزایشی ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت آمار مبتلایان شناسایی شده با ۹۵۸ مورد افزایش به ۹ هزار نفر رسیده که از این تعداد ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.
این آمار در حالی اعلام می‌شود که اظهارات مقام‌ها و خبرنگاران محلی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان و درگذشتگان ممکن است بسیار بیشتر از آمار رسمی باشد.
بیشترین شمار افزایش ابتلا در یک روز گذشته به شهر تهران با ۲۵۶ مورد مربوط می‌شود. بعد از تهران، بیشترین موارد جدید ابتلا در استان‌های اصفهان (۱۷۰)، سمنان (۶۳)، قم (۵۳)، البرز (۴۵) و خراسان رضوی (۳۴) گزارش شده است.
bbcpersian

?حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز چهارشنبه انتقادها درباره غیبتش از عرصه عمومی را رد کرد و گفت: «مشکل کرونا را باید جدی بگیریم.»
او همچنین به مسئله عهده‌دار شدن مسئولیت ستاد مقابله با کرونا هیچ اشاره‌ای نکرد. نایب رئیس مجلس ایران روز سه‌شنبه گفته بود که رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به نامه‌ای از رئیس مجلس گفته است که حسن روحانی شخصا مسئولیت ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا را به عهده بگیرد.

در همین حال رسانه‌های ایران، از جمله صدا و سیما، در روزهای اخیر یادآور شده بودند که حسن روحانی و برخی اعضای کابینه‌اش حضور عمومی کم‌رنگی دارند.
در واکنش به این گزارش‌ها، آقای روحانی روز چهارشنبه، ۲۱ اسفند، در جلسه هیئت دولت از «شایعات» در برخی رسانه‌ها و همچنین از این که در صدا و سیما «یک گوینده خبر مثلا دلش تنگ می‌شود برای رئیس جمهور» انتقاد کرد.
در روزهای اخیر علاوه بر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، برخی نمایندگان مجلس، از جمله ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان، به موضوع غایب بودن حسن روحانی از عرصه عمومی در میانه بحران شیوع کرونا اشاره کرده بودند.
RadioFarda_
?دیشب:
مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایران می‌گوید آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ای که رئیس مجلس شورای اسلامی فرستاده بوده گفته حسن روحانی، رئیس‌جمهور، شخصا ریاست ستاد مقابله با کرونا را بر عهده بگیرد.
آقای پزشکیان که روز سه‌شنبه، ۲۰ اسفند، با بخش خبر شبکه دوم تلویزیون ایران گفتگو می‌کرد گفته آقای خامنه‌ای در پاسخ به نامه علی لاریجانی که در آن خواسته شده بوده مسئولیت “عملیات مقابله با کرونا از دوش وزارت بهداشت برداشته و به (هیات) دولت سپرده شود” گفته‌ به جای سپردن ریاست این عملیات به معاون اول ریاست‌جمهوری، حسن روحانی ریاست ستاد مقابله با کرونا را مستقیما بر عهده بگیرد.
همزمان علی لاریجانی، رئیس مجلس، از تشکیل شورایی برای حمایت از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا خبر داده است.
bbcpersian

چند خبر دیگر:
? شورای امنیت ملی با قرنطینه استان #گیلان موافقت نکرد
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان:طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان،صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشتم اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم.

?علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۲ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در این استان خبر داده است. در فاصله زمانی ۱۹ روز در اسفند ماه… ۱۱ نفر مرد و یک نفر زن…

?ترکیه اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را رسما تایید کرده است. وزیر بهداشت این کشور گفته فرد مبتلا یک تبعه ترک بوده که از اروپا به کشورش برمی‌گشت.

?نگاهی آماری به مبتلایان کرونا در اروپا
با گسترش ویروس کرونا در اروپا، مبتلایان در این قاره و تعداد کشورها رو به افزایش است. بلژیک امروز اولین مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس را تایید کرد.

ایتالیا: بیش از ۱۰ هزار مورد ابتلا و ۶۳۱ مرگ
فرانسه: ۱۷۸۴ مورد ابتلا و ۳۳ مرگ
اسپانیا: ۱۶۸۹ مورد ابتلا و ۳۶ مرگ
آلمان: ۱۲۰۰ مورد ابتلا و دو مرگ
سوئیس: ۴۷۶ مورد ابتلا و سه مرگ
بریتانیا: ۳۸۲ مورد ابتلا و شش مرگ
هلند: ۳۸۲ مورد ابتلا و ۴ مرگ
بلژیک: ۲۶۷ مورد ابتلا و یک فوتی

?بریتانیا در اقدامی ناگهانی نرخ سود بانکی را نیم درصد کاهش داده و از ۰/۷۵ درصد به ۰/۲۵ رسانده است؛ این اقدام برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در این کشور بوده است.رقم اعلام شده جدید پائین‌ترین نرخ سود بانکی در تاریخ این کشور بوده است.
کاهش نرخ سود بانکی معمولا نشانه خوبی در اقتصاد نیست و عمدتا در زمان بحرانهای اقتصادی یا رکود برای تشویق شهروندان به قرض گرفتن از بانکها و موسسات مالی انجام می‌شود تا هزینه‌ها برای گیرندگان وام کاهش یابد.
هفته پیش آمریکا هم در اقدامی مشابه نرخ سود بانکی را کاهش داد.

? @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=7261

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.