• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 27538امروز 9
0

‌وزارت بهداشت ایران اعلام کرده …

  • کد خبر : 7098
  • 20 اسفند 1398 - 15:20
‌وزارت بهداشت ایران اعلام کرده …

    ‌وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که تا روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۲۹۱ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر این آمار تعداد جان‌باختگان طی یک روز گذشته ۵۴ نفر بوده است. بنابر اعلام وزارت بهداشت آمار مبتلایان شناسایی شده با ۸۸۱ مورد افزایش به […]

 

 

‌وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که تا روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۲۹۱ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر این آمار تعداد جان‌باختگان طی یک روز گذشته ۵۴ نفر بوده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت آمار مبتلایان شناسایی شده با ۸۸۱ مورد افزایش به ۸۰۴۲ نفر رسیده که از این تعداد ۲۷۳۱ بهبود یافته‌اند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که اظهارات مقام‌ها و خبرنگاران محلی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان و درگذشتگان ممکن است بسیار بیشتر از آمار رسمی باشد.

بیشترین آمار ابتلا به شهر تهران با ۲۱۱۴ مورد مربوط می‌شود. بعد از تهران، بیشترین موارد ابتلا در استان‌های مازندران (۸۸۶)، قم (۷۵۱)، اصفهان (۶۱۸) و گیلان (۵۲۴) گزارش شده است.
آمار مبتلایان در استان اصفهان در حالی ۶۱۸ نفر اعلام شده که دوشنبه شب فرماندار کاشان از ابتلای بیش از هزار نفر و مرگ ۸۸ نفر در منطقه کاشان و آران و بیدگل خبر داه بود.
در آمار اعلام شده تعداد مبتلایان در استان گیلان تفاوتی با تعدادی که روز دوشنبه ۱۹ اسفند اعلام شده بود ندارد.

علیرضا قامتی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور گفته است که “پس از مشاهده اولین مورد بیماری در منطقه بلافاصله اقدامات لازم انجام و مناطق آلوده شناسایی” شده و “در حال حاضر وضعیت شهرستان قرمز اعلام شده است”.
bbcpersian

آن‌ طور که کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران ایران اعلام کرده، ایران در «بازوی صعودی» این بیماری قرار دارد و در روزها و هفته‌های آینده «قطعا» شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران، آمار تفکیکی مبتلایان به ویروس کرونا در استان‌های ایران را به این ترتیب اعلام کرد: تهران ۲۱۱۴ نفر، قم ۷۵۱ نفر، گیلان ۵۲۴ نفر، اصفهان ۶۱۸ نفر، البرز ۳۳۹ نفر، مازندران ۸۸۶ نفر، مرکزی ۴۱۶ نفر، قزوین ۲۵۷ نفر، سمنان ۲۲۱ نفر، گلستان ۱۷۹ نفر، خراسان رضوی ۲۲۲ نفر، فارس ۱۵۱ نفر، لرستان ۱۷۶ نفر، آذربایجان شرقی ۱۴۶ نفر و خوزستان ۱۱۰ نفر.

آمار تفکیکی سایر استان‌ها نیز به این شرح است: یزد ۱۲۷ نفر، زنجان ۷۹ نفر، کردستان ۷۸ نفر، اردبیل ۹۱ نفر، کرمانشاه ۵۱ نفر، کرمان ۴۰ نفر، همدان ۷۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۴۰ نفر، هرمزگان ۶۹ نفر، خراسان جنوبی ۵۱ نفر، خراسان شمالی ۳۴ نفر، چهارمحال و بختیاری ۳۷ نفر، ایلام ۵۶ نفر، آذربایجان غربی ۷۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ نفر و بوشهر ۱۸ نفر.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، روز سه‌شنبه در اظهاراتی دیگر انتشار آمارهای متناقض با آمارهای وزارت بهداشت درباره شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران را «افسانه‌بافی» و «هجمه رسانه‌ای» نامید. بر اساس ویدئویی که روز سه‌شنبه، ۲۰ اسفند، کانال تلگرام روزنامه ایران منتشر کرد، وی مدعی شده که این آمارها از «بیرون از مرزهای ایران» هدایت می‌شود.

❗️این مقام وزارت بهداشت ایران با بیان این که «اصراری ندارم که کسی آمارهای وزارت بهداشت را باور کند» اضافه کرد که این آمار برای «ضربه» به دولت و نظام و حاکمیت منتشر می‌شود. [ویدیوی پایین پست]
آقای جهانپور در عین حال از برخی رسانه‌های داخل ایران هم انتقاد و آنها را به «انتخاب بدون دقت واژه‌ها» و «انعکاس نادرست» اظهارات برخی مقام‌های مسئول متهم کرد.
RadioFarda_

?سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفته که شمار فوتی‌های مسمومیت الکلی در اهواز به ۳۶تن رسیده است. علی بیرانوند، معاون دادستان اهواز هم از بازداشت ۷ تن در این رابطه خبر داده است.

?به گفته رسانه‌های فرانسه وزیر فرهنگ فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده است.
روز گذشته نیز خبر ابتلای دست کم ۳ نماینده پارلمان این کشور به ویروس کرونا منتشر شد.

?کمیته المپیک یونان اعلام کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم روشن شدن مشعل بازی‌های ۲۰۲۰ پشت در‌های بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

?تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به پنج رسید.

?بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس و دو خیریه بزرگ دیگر اعلام کردند ۱۲۵ میلیون دلار برای کمک به یافتن راه درمان ویروس کرونا کمک خواهند کرد. این کمک قرار است صرف دستیابی به دارویی شود که بیماران به سرعت امکان استفاده آن را داشته باشند.

?سازمان هواپیمایی امارات متحده عربی مجوز پرواز تا اول فروردین سال آینده را به ایران را صادر کرده است. این خبر را سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات با انتشار توئیتی اعلام کرده است.

?اسدالله عباسی، نماینده رودسر و املش در مجلس ایران می‌گوید که امکانات درمانی در استان گیلان حتی برای ساکنان این استان هم فراهم نیست و “بیمارستان رودسر حتی دستگاه اکسیژن ساز و سی‌تی‌اسکن ندارد”.
به گفته این نماینده مجلس ایران “این بیمارستان پر شده و پذیرش ندارد” و “دستکش و ماسک آن را هم مردم و خیرین اهدا می‌کنند”.

? @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=7098

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.