• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌?سخنگوی وزارت بهداشت ایران رو …

  • کد خبر : 6592
  • 17 اسفند 1398 - 17:30
‌?سخنگوی وزارت بهداشت ایران رو …

    ‌?سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۵۸۲۳ نفر رسیده و در مجموع ۱۴۵ نیز جان خود را از دست داده‌اند. … او تعداد کل افراد مشکوک به ابتلا به کرونا را که در بیمارستان بستری هستند ۱۶ هزار نفر اعلام کرد و […]

 

‌?سخنگوی وزارت بهداشت ایران رو … 278530001583589605

 

‌?سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۵۸۲۳ نفر رسیده و در مجموع ۱۴۵ نیز جان خود را از دست داده‌اند.

او تعداد کل افراد مشکوک به ابتلا به کرونا را که در بیمارستان بستری هستند ۱۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت در حال حاضر با افزایش امکانات آزمایشگاهی، روند تشخیص سرعت گرفته است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، از جمع ۵۸۲۳ نفر مبتلا به این ویروس، ۱۶۶۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. او روند ترخیص از بیمارستان را رضایت‌بخش خواند و گفت در برخی استان‌ها روند بهبودی افراد به ۴۰ درصد مبتلایان رسیده است.

بر اساس آمار رسمی تازه، ایران در حال حاضر از نظر تعداد ابتلا به ویروس پس از چین و کره جنوبی در مقام سوم و از نظر تعداد تلفات پس از چین همچنان مقام دوم را دارد. در روزهای گذشته برخی از نمایندگان مجلس ایران آمارهای رسمی ارائه شده از سوی مقام‌های وزارت بهداشت را غیرواقعی خوانده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین با انتقاد مجدد از افزایش سفرهای بین شهری به برخی مناطق شمال کشور به ویژه استان مازندران گفت این استان‌ در روزهای گذشته وضعیت بدی نداشت، ولی با افزایش شدید بیماران مبتلا به کرونا، در صدر استان‌های بحرانی قرار گرفته است.
به گفته آقای جهانپور، این استان در حال حاضر ۶۰۶ مبتلا دارد و بعد از استان‌های تهران و قم در رتبه سوم قرار گرفته است. استان تهران با ۱۵۳۹ و قم با ۶۸۶ مبتلا، در رده‌‌های اول و دوم این جدول قرار دارند.
پس از این سه شهر، استان‌های گیلان و اصفهان با تعداد ۴۹۴ و ۴۸۴ نفر عنوان کانون‌های مهم شیوع کرونا در ایران را دارند.

بر اساس آمار رسمی، آمار رسمی مبتلایان در سایر استان‌ها بدین شرح است: البرز ۳۰۵ نفر، مرکزی ۲۶۵ نفر، قزوین ۱۷۸ نفر، گلستان ۱۶۲ نفر، سمنان ۱۳۸ نفر، خراسان رضوی ۱۳۵ نفر، لرستان ۱۰۷ نفر، فارس ۹۵ نفر، یزد ۸۱ نفر، آذربایجان شرقی ۷۷ نفر، خوزستان ۶۴ نفر، زنجان ۵۲ نفر، کردستان ۴۴ نفر، اردبیل ۴۱ نفر، کرمان ۴۰ نفر، همدان ۳۴ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، آذربایجان غربی ۳۳ نفر، کرمانشاه ۳۱ نفر، هرمزگان ۳۰ نفر، خراسان شمالی ۲۳ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۶ نفر، ایلام ۱۵ نفر، بوشهر ۸ نفر و کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر.
RadioFarda_

?امروز همچنین مرکز رسیدگی به امور مساجد ایران در بیانیه‌ای از “تعطیلی نماز جماعت در مساجد به علت شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد”. …

پیشتر یک نماینده مجلس ایران، آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در شهر رشت را “بسیار وحشتناک” خوانده و گفته است شرایط این منطقه “قرمز” اعلام شده است. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت در مجلس ایران در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری وابسته به صدا و سیما، وضعیت در استان گیلان و شهر رشت را “نگران‌کننده” خوانده و گفته است آمار مبتلایان به ویروس کرونا “به صورت تصاعدی” در حال افزایش است.
bbcpersian

?روزنامه همشهری روز شنبه گزارش داد که ورودی ۱۳ استان کشور به روی گردشگران بسته است. در فهرست این ۱۳ استان نام قم به چشم نمی‌خورد. در این گزارش که روز شنبه، ۱۷ اسفند، منتشر شد، از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شیراز، اصفهان، سمنان، قزوین، کرمان، یزد، چابهار، ایلام، همدان و خراسان‌ رضوی به عنوان استان‌هایی نام برده شده که ورودی خود را به روی گردشگران بسته‌اند.
?چند مقام بهداشتی در ایران درباره مسمومیت الکلی در میانه بحران کرونا هشدار داده‌اند.

?قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان قم اعلام کرده است که بیش از هزار نفر با مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند.

?مهدی خجسته، عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، به ایلنا گفته: “به دلیل افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های ساختمانی متوقف شده و هزاران کارگر فصلی این صنعت کنج خانه بیکار نشسته‌‌اند.”

? @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=6592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.