• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌چند خبر از ساعت‌های گذشته (شب …

  • کد خبر : 6465
  • 16 اسفند 1398 - 17:50
‌چند خبر از ساعت‌های گذشته (شب …

    ‌چند خبر از ساعت‌های گذشته (شب تا صبح به وقت من در آمریکا): تازه‌ترین اعداد رسمی: “کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تا روز جمعه به ۴۷۴۷ نفر رسیده است. تعداد قربانیان این بیماری در ایران نیز ۱۲۴ نفر اعلام شد. آقای جهانپور […]

 

 

‌چند خبر از ساعت‌های گذشته (شب تا صبح به وقت من در آمریکا):

تازه‌ترین اعداد رسمی:
“کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تا روز جمعه به ۴۷۴۷ نفر رسیده است. تعداد قربانیان این بیماری در ایران نیز ۱۲۴ نفر اعلام شد.
آقای جهانپور روز جمعه، ۱۶ اسفند، در سخنانی که از شبکه خبر تلویزیون ایران پخش شد، اعلام کرد که از ظهر روز پنج‌شنبه تاکنون، ۱۲۳۴ نفر دیگر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند.
طی همین مدت ۱۷ تن نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

وی برخلاف روزهای دیگر، آمار تفکیکی مبتلایان در استان‌ها را به طور زنده اعلام نکرد، اما خبرگزاری ایرنا این ارقام را منتشر کرده است.
این آمار شامل تعداد همه مبتلایان در استان‌ها از ابتدای شیوع کرونا در ایران به این شرح است: تهران ۱۴۱۳ نفر، گیلان ۴۲۴ نفر، قم ۵۲۳ نفر، مرکزی ۲۲۸ نفر، قزوین ۱۷۶ نفر، البرز ۳۰۲ نفر، اصفهان ۳۸۸ نفر، فارس ۸۱ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، لرستان ۸۰ نفر، کردستان ۴۲ نفر، آذربایجان شرقی ۷۵ نفر، آذربایجان غربی ۱۱ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر و خراسان شمالی ۱۵ نفر.
تعداد مبتلایان در سایر استان‌ها نیز عبارت است از سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر، کرمان ۲۵ نفر، کرمانشاه ۲۷ نفر، بوشهر ۵ نفر، یزد ۵۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۴ نفر، زنجان ۵۰ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، ایلام ۱۳ نفر، مازندران ۳۰۱ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، هرمزگان ۱۹ نفر و همدان ۲۳ نفر.
سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه همچنین تهران را یکی از کانون‌های اصلی ابتلا به کرونا در ایران اعلام کرد و … به مسافران هشدار داد اجازه ورود به استان‌های شمالی به آنها داده نخواهد شد و مجبورند به شهرهای خود بازگردند.
RadioFarda_

? ‘خودروهای غیربومی اجازه ورود به دو استان گیلان و مازندران را ندارند’
سرهنگ نادر رحمانی،‌ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز با تایید این خبر به ایسنا گفت که،با هماهنگی استانداری محدودیت تردد در محورهای ورودی دو استان گیلان و مازندران اعمال شده و براین اساس، تنها خودروهای دارای پلاک همان استان اجازه ورود به این دو استان را دارند.
عباسعلی نجفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران گفته است براساس تصمیم ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا “اجازه ورود خودروهای غیربومی به این استان داده نمی‌شود” و “نیروهای نظامی در ورودی‌های استان مازندران مستقر می‌شوند.”

?علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از کاهش ۳۵ تا ۴۰درصدی مسافران تاکسی در پی شیوع کرونا ویروس خبرداد.

?فریدون همتی، استاندار هرمزگان اعلام کرد که برای پیشگیری و مقابله با کرونا در هرمزگان، “تا اطلاع ثانوی به گردشگران در هرمزگان، خدمات ارائه نخواهد شد” و از مسافران خواست که از سفر به شهرهای این استان خودداری کنند.

?در پی تصمیم دولت ژاپن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه کردن دو هفته‌ای تمامی مسافرانی که از کره جنوبی به این کشور سفر می‌کنند، وزیر خارجه کره‌جنوبی این تصمیم ژاپن را “غیرمنطقی” خوانده و گفته که “این کار زیاده‌روی است و ژاپن از این کار پشیمان خواهد شد”.

?به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، نماز جمعه در همه شهرها در سراسر خاورمیانه لغو شد.

?مقامات #هلند تایید کردند که اولین فرد در این کشور پس از ابتلا به #ویروس_کرونا در این کشور جان‌باخته است.

?وزاری خارجه اتحادیه اروپا ترکیه را به متهم به استفاده سیاسی از پناهجویان کردند. ترکیه مرز خود با یونان را به روی پناهجویان و آوارگان باز کرده اما یونان با استفاده از پلیس و نیروهای مرزبانی مانع از ورود آنها به خاک یونان شده است. وزاری خارجه اتحادیه اروپا آنچه در مرز ترکیه و یونان می‌گذرد را غیرقابل قبول خواندند اما تاکید کردند عبور غیر قانونی از مرز تحمل نخواهد شد.

?’جاده‌های چالوس-کرج و آزاد راه تهران-شمال مسدود است’

?روابط عمومی استانداری خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده این استان امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مسافر نوروزی نمی‌پذیرد.
? @VahidOnline

“اعلام رسمی ممنوعیت سفر به #گیلان توسط استاندار”

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=6465

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.