• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌چند خبر: سعید نمکی، وزیر بهدا …

  • کد خبر : 6310
  • 15 اسفند 1398 - 16:30
‌چند خبر:
سعید نمکی، وزیر بهدا …

    ‌چند خبر: سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، روز پنج‌شنبه، ۱۵ اسفندماه، اعلام کرد که مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال ۹۸ تعطیل خواهد بود. این مقام بهداشتی همچنین هشدار داد که با افرادی «حتی در دستگاه‌های دولتی» که ابتلای خود به ویروس کرونا را «کتمان کنند، برخورد قانونی می‌شود».‎RadioFarda_عددهای جدید #آمار رسمی […]

 

 

‌چند خبر:
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، روز پنج‌شنبه، ۱۵ اسفندماه، اعلام کرد که مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال ۹۸ تعطیل خواهد بود. این مقام بهداشتی همچنین هشدار داد که با افرادی «حتی در دستگاه‌های دولتی» که ابتلای خود به ویروس کرونا را «کتمان کنند، برخورد قانونی می‌شود».‎
RadioFarda_
عددهای جدید #آمار رسمی مبتلایان به ویروس #کرونا در ایران:
گزارش ها از ایران در روز پنج شنبه ۱۵ اسفند حاکی است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و شمار کسانی که در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند به ۱۰۷ نفر رسیده است.
کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ تا روز پنح‌شنبه به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.
کیانوش جهانپور همچنین گفته است که ۷۳۹ نفر تاکنون از این بیماری بهبود یافته‌اند.
به گفته او از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و در مجموع ۱۰۷ نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند.

به گفته آقای جهانپور،‌ آمار استان ها به این شرح است:‌ ۱۳۵۲ نفر در تهران، ۳۳ نفر در گیلان، ۳۸۶ نفر در قم، ۲۳۸ نفر در اصفهان، ۱۸۰ نفر در استان مرکزی، ۱۲۱ نفر در مازندران، ۶۰ نفر در سمنان، ۳۷ نفر در گلستان، ۶۵ نفر در آذربایجان شرقی، ۲۶ نفر در اردبیل، ۱۰ نفر در آذربایجان غربی، ۱۶ نفر در همدان، ۱۸ نفر در کردستان، ۲۲ نفر در کرمانشاه، ۱۱ نفر در ایلام، ۱۵ نفر در خراسان جنوبی، ۳۰ نفر در لرستان، ۶۳ نفر در خوزستان، ۶۸ نفر در فارس، ۱۳ نفر در هرمزگان، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، سه نفر در بوشهر، ۱۵ نفر در زنجان، ۱۱۱ نفر در قزوین، ۱۷۳ نفر در البرز، ۹ نفر در چهارمحال و بختیاری، هفت نفر در یزد، ۱۸ نفر در کرمان، ۱۹ نفر در سیستان و بلوچستان، ۸۹ نفر در خراسان رضوی و سه نفر در خراسان شمالی از ابتدا تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند.

‼️تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها
در همین حال،‌ سعید نمکی، ❗️وزیر بهداشت ایران از تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان سال جاری خبر داد. آقای نمکی با اشاره به جلسه روز پنج‌شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا گفته که از تصمیمات مهم جلسه امروز تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان سال است. او تاکید کرد که تعطیل مدارس نباید به افزایش سفر بینجامد.
آقای نمکی در عین حال گفته است که ❗️زمان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری هم به تعویق افتاد و زمان آن بعدا اعلام می‌شود.
او گفت که اگر در ورودی و خروجی شهرها، مسافری مشکوک یا آلوده به ویروس کرونا مشاهده شود، ‌او را ۱۴ روز در قرطینه نگه خواهند داشت.
آقای نمکی در مورد طرح “بیماریابی” وزارت بهداشت برای ویروس کرونا گفت که یک طرح آزمایشی از سه منطقه با آلودگی بالا یعنی اصفهان و قم و گیلان شروع می شود؛ او تأکید کرد که برای این کار از ابزارهای دیجیتالی استفاده می شود و❗️ “راهکار ما مراجعه به در منازل نیست.”
bbcpersian

?حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در کرمان درباره ویروس کرونا گفته “امروز کشور درگیر یک نبرد بیولوژیک است اما همه باید بدانند که کشور با ثبات و استواری نیز این مهم را طی کرده و سال را پایان می‌دهد”. او این احتمال را مطرح کرده که شیوع ویروس کرونا می‌تواند “تهاجم بیولوژیک آمریکا” باشد.

?فیروزالدین فیروز، وزیر صحت/بهداشت افغانستان از مردم این کشور خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراسم تجلیل از نوروز اشتراک نکنند.

?سازمان هواپیمایی ایران در واکنش به انتقادها از ادامه پرواز خط هوایی ماهان میان چین و ایران با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام کرد پروازهای ماهان به چین «صرفا برای آوردن وسایل پزشکی» انجام شده است. .. به گفته رضا جعفرزاده، سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری، پس از لغو پروازها شرکت هواپیمایی ماهان «هیچ پروازی» به مقصد چین ندارد، «مگر این که با تصمیم مسئولان، با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری و با نظارت دقیق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.» وی اضافه کرد که هدف از انجام این پروازها «آوردن کمک‌های چین از جمله کیت، لوازم پزشکی و درمانی، لوازم مورد نیاز کارخانجات تولیدی و پزشک است.»

? @VahidOnline

وزیر بهداشت: رعایت نکردن اصول بهداشتی پمپ بنزین ها می تواند ۸ هزار نفر را در یک روز آلوده کند
#کرونا
khabaronlinee ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=6310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.