• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌‼️نایب رئيس مجلس: آمار مبتلای …

  • کد خبر : 6060
  • 13 اسفند 1398 - 22:30
‌‼️نایب رئيس مجلس: آمار مبتلای …

    ‌‼️نایب رئيس مجلس: آمار مبتلایان به کرونا در ایران واقعی نیست سعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایران، می‌گوید اگر پس از شیوع کرونا کشور را “پانزده روز تعطیل می‌کردند بهتر از این بود که الان کلا تعطیل شود.” او گفت باید در ابتدای شیوع ویروس قم قرنطینه می‌شد. آقای پزشکیان به انصاف‌نیوز گفت: […]

 

‌‼️نایب رئيس مجلس: آمار مبتلای … 786127001583262005

 

‌‼️نایب رئيس مجلس: آمار مبتلایان به کرونا در ایران واقعی نیست

سعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایران، می‌گوید اگر پس از شیوع کرونا کشور را “پانزده روز تعطیل می‌کردند بهتر از این بود که الان کلا تعطیل شود.” او گفت باید در ابتدای شیوع ویروس قم قرنطینه می‌شد.

آقای پزشکیان به انصاف‌نیوز گفت: “الان بیمارستان‌ها برای مریض‌ها جا ندارند؛ روزبروز هم بدتر خواهد شد. اقتصاد و همه‌ چیز مملکت را هم به ‌نظر من به‌ هم خواهد ریخت؛ مگر اینکه بصورت جدی و نظامی با آن برخورد کنند، شوخی بردار نیست.”

آقای پزشکیان در دولت دوم محمد خاتمی در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ خورشیدی وزیر بهداشت بود. ❗️او گفت از مقامات وزارت بهداشت خواسته که “قاطع، دستوری و نظامی” با مسئله ویروس کرونا برخورد کند و حتی “نیروهای نظامی باید بیایند وسط” چرا که وقتی فرد مبتلا به خیابان می‌رود “انگار افراد دیگر را هم با تیر می‌زند.”

در حالیکه سعید نمکی وزیر بهداشت و برخی دیگر از مقام‌های دولت ایران با قرنطینه شهرها مخالفند و این کار را منسوخ می‌دانند، آقای پزشکیان معتقد است که “اگر پانزده روز مملکت را تعطیل می‌کردند، مثل عید که بیست روز تعطیل است، چه می‌شد؟ ولی متاسفانه نکردند و این گرفتاری در اکثر استان‌ها پیدا شده است. بحث ویروس و بیماری‌های واگیر شوخی بردار نیست.”

“من اگر جای وزارتخانه بودم روز اول قم را قرنطینه می‌کردم و اجازه نمی‌دادم بیرون بروند. اگر هم قبول نمی‌کردند الان که این مشکلات پیش آمده می‌گفتم ما تکلیف‌مان این بود که به شما بگوییم، شما قبول نکردید و حالا تاوانش را هم بدهید.”

“ارقام واقعی نیست؛ برخی از مبتلایان علامت ندارند”
❗️آقای پزشکیان که متخصص قلب است آمارهای رسمی ابتلا و مرگ را واقعی ندانست: “عدد و رقم‌ها واقعی نیست، چون یک تعداد از این بیماران اصلا علامت ندارند که ما تست کنیم. ۹۵ نفر را پیدا می‌کنیم و دو نفر می‌میرند، بعد هم می‌گوییم از ۱۰۰ نفر اینقدر نفر آدم مرده درحالیکه از ۱۰۰ نفر نیست؛ شاید از ده هزار نفر دو درصدش مرده باشد.”

❗️”وزارت بهداشت راست می‌گوید که آمارش اینقدر است، اما این آمار تمام آنهایی نیستند که گرفتارند؛ چون آمار آنها را نمی‌تواند داشته باشد و تست‌شان را نگرفته. ما خیلی‌ها را نشناختیم و تست نکردیم اما مریض هم هستند.”
آمار رسمی تا روز سه شنبه ۱۳ اسفند ۲۳۳۶ مورد ابتلا و ۷۷ مورد مرگ است.

❗️آقای پزشکیان همچنین از وخامت حال پنج تا شش نفر از نمایندگان مجلس خبر داد:
“آمدند و از نماینده‌ها تست گرفتند و تازه از آن تعدادی که تست دادند و خیلی کم هستند، تعدادی‌شان الان گرفتارند؛ ۵ تا ۶ نفرشان حسابی گرفتارند.”
عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس اعلام کرده که تاکنون آرمایش کرونای ۲۳ تن از نمایندگان مثبت بوده است.
bbcpersian

در اظهارنظری دیگر، شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا، «تاخیر در شروع اقدامات پیشگیرانه» را یکی از اشتباهات مسئولان کشور دانست. او گفت: «اگر شهر قم قرنطینه می‌شد، این بیماری به این اندازه فراگیر نمی‌شد، چرا که در بسیاری از استان‌ها و حتی برخی کشورهای همسایه این ویروس از قم منتقل شد».

درخواست‌ها برای قرنطینه این شهر به جایی نرسیده است. علاوه بر این، چهره‌های شاخص مذهبی از جمله محمد سعیدی، تولیت حرم معصومه، با تعطیلی اماکن مذهبی این شهر هم مخالفت کردند.
در همین زمینه، پایگاه حرم معصومه با انتشار یادداشتی ضمن انتقاد از مصوبه شورای تأمین استان قم مبنی بر تعطیلی نماز جماعت و ضدعفونی کردن حرم، اعلام کرد سازه‌های این حرم به دلیل استفاده از نقره «در بالاترین سطح آنتی‌باکتریایی و سد محکمی برای اپیدمی کرونا است».
مسئولان حرم معصومه در قم این یادداشت را «موضع شخصی» دانستند ولی حجت‌الاسلام سعیدی گفت که «دشمن» برای بدنام کردن شهر قم نقشه دارد و حرم به هیچ وجه تعطیل نمی‌شود.
آقای بی‌مقدار از دیگر «اشتباهات» ایران در مقابله با این ویروس را ادامه پروازها بین ایران و چین با وجود شیوع کرونا در چین دانست و افزود که ایران «اقدامات پیشگیرانه و کنترلی» را «خیلی دیر» شروع کرد.

RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=6060

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.