• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌وزیر بهداشت ایران گفته است ۳۰ …

  • کد خبر : 5759
  • 12 اسفند 1398 - 1:40
‌وزیر بهداشت ایران گفته است ۳۰ …

    ‌وزیر بهداشت ایران گفته است ۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی و درمانی به «تک‌تک منازل» سر خواهند زد تا موارد مشکوک ابتلا به این ویروس را شناسایی کنند. به گزارش خبرگزاری ایسنا، سعید نمکی که روز یکشنبه ۱۱ اسفند در یک نشست خبری سخن می‌گفت، از شروع این طرح در دو روز آینده خبر […]

 

 

‌وزیر بهداشت ایران گفته است ۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی و درمانی به «تک‌تک منازل» سر خواهند زد تا موارد مشکوک ابتلا به این ویروس را شناسایی کنند. به گزارش خبرگزاری ایسنا، سعید نمکی که روز یکشنبه ۱۱ اسفند در یک نشست خبری سخن می‌گفت، از شروع این طرح در دو روز آینده خبر داد. آقای نمکی توضیح نداده که آیا این طرح در همه استان‌های ایران اجرا می‌شود یا ۲۳ استانی که موارد ابتلا به کرونا در آن مشاهده است.
RadioFara_
بعضی از واکنش‌های مردمی:

طرح تحویل خانه به خانه کرونا
_Syd_G
یعنی تا حالا در دنیا به عقلشون نرسیده به عقل ما رسید؟ قرنطینه رو که دنیا اجرا کرد اینا قبول نداشتن حالا این همه رو در رو شدن خوبه؟
AzamVisme
میشه دست از شوآف جهانی بکشید و دنیا رو مبهوت رفتار احمقانه اتون نکنید
Ali_Sadraee
آخه برا ۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده نمودید مارو اینقد اینور اونور فرستادید حالا می‌خواید بیاید در خونه.
Khese19
از نظر من که میتونه ویروس و خونه به خونه انتقال بده،نظر کارشناسا چیه؟
rasputiiiiiiin
من که اعتماد ندارم و درو باز نمیکنم.
b3aa483c3df84ea
ربیعی گفته ۳۰۰ هزار نفر رو بسیج کردیم برن دم در همه خونه ها مردم رو چک کنن هر کسی مشکلی داشت به بیمارستان منتقل کنیم.حالا علاوه بر کرونا باید با بسیج هم مبارزه کنیم ??‍♂️
chimigii
لطفا توجیه‌شون کنید که قراره بیماری رو سرکوب کنن، نه ماها رو…
fencer1979
شما اصلا ۳۰۰ هزار تا ماسک دارید که اکیپ داشته باشید؟
nima83256688
سنگ بزرگ علامت نزدن است…
khorramdinam
آخرین آمار رسمی حاکی از وجود حدود سی میلیون واحد مسکونی در ایران است. ضرب و تقسیم و زمان‌بندی مراجعه با خودتون!
HSetareh
دفعه قبل که گفتید به همه داروخانه‌ها ماسک و محلول دادیم مردم رو انداختید تو جون ما، این دفعه چه نقشه‌ای کشیدید؟ 🙂
nastaranol
الان باید گفت بیماری انقدری هراس نداره که اقدامات نابخردانه‌ی اینها. تردد مردم رو کنترل نمیکنی اونوقت میخای بری جستجوی خانه به خانه؟
picolo121
برای کادر درمان ماسک،گان و پروتکشن لازم نداریم اونوقت تجهیزات ۳۰۰هزار اکیپ از کجا تامین میشه؟!
کی وقت کردین به این نیروهای بسیجی آموزش بدهید؟! با سرعت بالای انتقال ویروس قصد ناقل کردن خانه به خانه مردم رو دارید؟!
DrVerapamil

❗️۸ اسفند بی‌بی‌سی فارسی مطلبی منتشر کرده بود با عنوان “در رسانه‌های آمریکا؛ چرا آمار کرونا در ایران از جهان متفاوت است؟”

در بخشی از اون اومده بود:
«… دکتر ینگ‌جون هانگ، رئیس مرکز مطالعات جهانی بهداشت در دانشگاه ساتن نیوجرسی در این باره به ان‌بی‌سی گفته از نظر او یک علت برای تفاوت آمارها در ایران می‌تواند این باشد که: “آنها در شناسایی و جمع‌آوری آمار مبتلایان عقب‌تر از آمار مرگ و میر هستند”.
دکتر ویلیام شفنر، استاد بیماری‌های عفونی و پزشکی پیش‌گیرانه از مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت ایالت تنسی هم به ان‌بی‌سی گفته: “مشخص نیست که آیا ایران ظرفیت و توان شناسایی دقیق همه مبتلایان را دارد یا نه. چنین کاری نیازمند مراجعه مستقیم به افراد در شهرها و روستاها است تا برای جمع اوری آمار تنها به گزارش بیمارستان‌های بزرگ که بیماران مشکوک را پذیرش می‌کنند متکی نبود”.
“من نمی‌دانم آیا آنها ظرفیت چنین کاری را دارند یا خیر. بسیاری از کشورها این توان را ندارند. ضمن این که ممکن است آنها اصلا این روش مراجعه خانه به خانه را در سنت خود نداشته باشند و برایشان تازگی داشته باشد.” …»
bbcpersian

صرف‌نظر از اینکه حرف‌های این شخص چقدر در مورد این ویروس خاص اعتبار داشته باشه و صرف‌نظر از اینکه چه چیزهای مرتبط دیگری هم ممکنه گفته باشه و ندونیم (مثلا این حرفش درباره یک شهر قرنطینه شده باشه یا شرایطی دیگر)، و با فرض اینکه سازمان بهداشت جهانی هم در جریانه و این طرح رو خوب می‌دونه و من هم که سوادی در این زمینه ندارم که نظری داشته باشم، چیزی که باعث نگرانیه توانایی اجرای اونه چون باور کردن این عددها خیلی سخته.

وقتی بیمارستان‌ها از کمبود تجهیزات لازم می‌نالند چطور میشه باور کرد قراره این همه آدم (۳۰۰ هزار اکیپی که دست‌کم ۲نفر باید عضوش باشند که بشه بهش گفت اکیپ) مجهز میرن در خونه مردم؟ بر فرض که مجهز باشند چطور مطمئن هستند که این همه نیروی غیرمتخصص پروتکل‌ها رو خیلی سخت‌گیرانه و فراتر از حفاظت از جان خودشون مو به مو اجرا می‌کنند و باعث بلایی بزرگتر نمی‌شن؟
کاش یکی از پزشکان متخصص و شناخته‌شده و بی‌حرف و حدیثی که این مدت در بیمارستان بالای سر بیماران مبتلا به ویروس کرونا بودند هم یک ویدیویی منتشر می‌کرد نظر ایشون رو هم بدونیم.
? @Va

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=5759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.