• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه …

  • کد خبر : 5637
  • 11 اسفند 1398 - 17:10
‌وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه …

    ‌وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه ۱۱ اسفند اعلام کرد با جان باختن ۱۱ تن دیگر از مبتلایان به ویروس کرونای جدید، شمار قربانیان به ۵۴ تن رسیده و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز به ۹۷۸ تن افزایش یافته است. کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، روز یکشنبه گفت […]

 

 

‌وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه ۱۱ اسفند اعلام کرد با جان باختن ۱۱ تن دیگر از مبتلایان به ویروس کرونای جدید، شمار قربانیان به ۵۴ تن رسیده و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز به ۹۷۸ تن افزایش یافته است.
کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، روز یکشنبه گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۵ مورد جدید «ابتلای قطعی» به بیماری کووید ۱۹ تایید شده است.

به گفته این مقام وزارت بهداشت ایران، مبتلایان جدید در استان‌های تهران (۱۷۰ مورد)، مرکزی (۴۴ مورد)، البرز (۳۱ مورد)، قم (۳۰ مورد)، گیلان (۲۸ مورد)، خراسان رضوی (۱۷ مورد)، اصفهان (۱۳ مورد)، مازندران (۱۱ مورد)، خوزستان مورد)، فارس مورد)، لرستان مورد)، سمنان و همدان (هر کدام ۳ مورد)، کرمانشاه، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان (هرکدام ۲ مورد) و ایلام و سیستان و بلوچستان (هرکدام ۱ مورد) هستند.

بنابر آمار وزارت بهداشت که در رسانه‌های ایران منتشر شده، در حال حاضر بجز چهار استان خراسان شمالی، زنجان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری در سایر استان‌ها مبتلایان به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند.
این آمار جدید نشانگر وقوع ۱۱ مورد مرگ بیشتر بر اثر کرونا از روز شنبه و ۳۸۵ مورد جدید از ابتلا در ایران است.
….
برخی منابع خبری شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونای جدید در ایران را بسیار بیش از آمار اعلام‌شده از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی می‌دانند. با این حال سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه در واکنش به این خبرها مدعی شد که «شفافیت» ایران در زمینه انتشار اطلاعات «خیلی‌ها را آچمز کرده» است.
<a href=’https://www.radiofarda.com/a/coronavirus-iran-new-stats/30462545.html’>RadioFarda_

پیشتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت ایران به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد که “از پذیرش و بستری بیماران غیر اورژانسی تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و آماده پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند”.
آقای جان بابایی ضرورت اجرای این دستور را “با توجه به ضرورت کنترل و مراقبت بیماران مبتلا” عنوان کرده و “کلیه بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی (به جز تک تخصصی غیرمرتبط با درمان کرونا)” را موظف به آمادگی برای “پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا” کرد. علاوه بر بیمارستان‌ها “تمامی درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی اعم از دانشگاهی و وابسته به ارگان‌ها(نیروهای مسلح و سپاه، شهرداری، تامین اجتماعی، آموزش و پرورش) و خصوصی” نیز بایستی برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا فعال شوند و “مکلفند به صورت تمام وقت و در صورت نیاز به صورت شبانه روزی ارائه خدمت کنند”.

همچنین امروز حسن نمکی، وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، نسبت به عدم وجود اقلام پیشگیرانه مانند ماسک برای پرسنل این وزارتخانه انتقاد و گفته است که تاکنون وزارت بهداشت تنها موفق شده یک میلیون ماسک تهیه کند. آقای نمکی در این نامه که خبرگزاری فارس منتشر کرده از حسن روحانی خواسته تا دستور دهد همه دستگاههای دولتی با وزارت بهداشت در تهیه اقلام مورد نیاز همکاری کنند. به نوشته آقای نمکی وی پیش از شیوع کرونا در ایران و “با پیش‌بینی از احتمال ورود ویروس کرونای جدید به کشور طی نامه‌ای به گمرکات کشور اعلام نمودم صادرات و خروج ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مامور کردم تا با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند”. وی در ادامه می‌نویسد که “متاسفانه علیرغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد”. وزیر بهداشت ایران می‌گوید:” “متاسفانه پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده، همکاران اینجانب بدلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و درنقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند”.
<a href=’https://www.bbc.com/persian/iran-51695016′>bbcpersian

در اخباری دیگر:

?مدیر کل فرودگاه گیلان از لغو تمام پروازها از فرودگاه بین المللی رشت خبر داده است. [دیروز یک پیام داشتم که با این مضمونه که می‌خواستند یک بسته بفرستند رشت ترمنال گفت نمیشه و یک بسته از لنگرود براشون فرستاده بودند ولی برگشت خورده بود.]

?سپاه پاسداران از تشکیل “قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا” در ستاد فرماندهی کل و واگذاری ماموریت به سازمان بهداری رزمی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و بسیج جامعه پزشکی خبر داده است.

?نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ارمنستان از سفر ایران برگشته بود. نیکولا پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در صفحه فیسبوکش نوشته است معاینه یک مرد بیست و نه ساله که از ایران برگشته بود وجود ویروس کرونا در بدن او را تایید کرده است.

? @Vah

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=5637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.