• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌هوا چرا اینقدر آلوده است با ا …

  • کد خبر : 5723
  • 11 اسفند 1398 - 22:50
‌هوا چرا اینقدر آلوده است با ا …

    ‌هوا چرا اینقدر آلوده است با اینکه رفت و آمد کم شده؟!mehrdadشاخص آلودگی هوا الان تو تهران از شاخص رشد کرونا بیشتره :/vveeiissتهران یجوری شده اگه از کرونا نمیریم از آلودگی هوا می‌میریم!aliasadi0013مدارس و دانشگاهها تعطیل، خیابونا در خلوترین حالت ممکن با کمترین میزان تردد و چند روز پیش هم بارندگی سنگینی داشتیم […]

 

‌هوا چرا اینقدر آلوده است با ا … 134457001583090407

 

‌هوا چرا اینقدر آلوده است با اینکه رفت و آمد کم شده؟!
mehrdad
شاخص آلودگی هوا الان تو تهران از شاخص رشد کرونا بیشتره :/
vveeiiss
تهران یجوری شده اگه از کرونا نمیریم از آلودگی هوا می‌میریم!
aliasadi0013
مدارس و دانشگاهها تعطیل، خیابونا در خلوترین حالت ممکن با کمترین میزان تردد و چند روز پیش هم بارندگی سنگینی داشتیم ولی باز شاخص آلودگی هوا ناسالم رو نشون میده! هنوز قبول ندارن خودروهای سواری سهم آنچنانی تو این آلودگی ندارن
hadinik
ایسنا : هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم شد! چی‌شد ماشین شخصی تک‌سرنشین آلوده میکرد که؟پرنده پر نمیزنه تو شهر و باز ناسالمه آره، این کارخانجات شماست، این بی لیاقتی مدیران و ناوگان فرسوده شماست مدام شهرهای بزرگ رو آلوده میکرد سالانه جانِ صدها شهروند رو میگرفت?
Ahmad01359
بنده خودم تاکید می‌کنم تهرانی‌ها به هیچ‌جه از خونه خارج نشن، نه بخاطر کرونا، بخاطر آلودگی هوا!!!
لامصبا الان که ماشین تو خیابون نیست، چرا چشم چشمو نمی‌بینه؟
aaftabparast
این مسئله آلودگی هوا در تهران داره ثابت میکنه دولت در این زمینه هم در حال فریب مردم بوده که تقصیر رو بر عهده‌ی مردم و ماشین‌ها مینداخته. با وجود اینکه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیله و تردد کم، آلودگی هوا در این حد چه دلیلی میتونه داشته باشه؟
faezeh_kbri
کاش این موضوع آلودگی هوا رو هم بنویسید توی لیست موضوعاتی که حکومت باید درموردش بهمون توضیح بده! که چطور ممکنه وقتی مدارس تعطیلن و بیشتر ادارات دورکاری هستن و شهر هم اینقدر خلوته و هیچکس هم از خونه‌ش بیرون نمیاد، شاخص آلودگی هوا به ۱۹۰ برسه ؟! :///
samanehzkb
کارخانجات به دلیل نبود گاز کافی،اکثرا الان از مازوت به عنوان سوخت استفاده میکنن که یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوای تهرانه!
Negin_sh75
همینطور اکثر نیروگاه‌های برق
amirpouya_

#ناصر_کرمی:
“? درباره آلودگی امروز هوای تهران

ترافیک خلوت است و اینورژن هم ضعیف با این وجود هوای تهران به شدت آلوده است. دولتی‌ها می‌گویند ببینید، مشکل از خودروها نیست، مسئله این است که مازوت سوزانده می شود در نیروگاهها!

◽️نکته اول: هرگز نمی توان یک فرمول ثابت را به هر لحظه آلودگی هوای تهران تحمیل کرد. یک روز آلایندگی خودروها، روز دیگر منابع ثابت (مثلا همین استفاده از سوخت مازوت در نیروگاهها) و وقتی دیگر اینورژن [وارونگی دما] شدید می‌تواند عامل اصلی آلودگی باشد.

◽️نکته دوم: آلودگی تهران پدیده‌ای مرگبار و طاقت‌فرسا است. آلایندگی مولفه‌های دیگر به ندرت می‌تواند بار اتهام را از هر مولفه‌ای کم کند. فرض کنید سه فرد متفاوت یک ساعت سر شما را زیر آب نگه داشته و باعث خفگی و مرگ شما شده‌اند. حالا هر کدام دارد آن دیگری را متهم کند که چند دقیقه بیشتر نقش داشته در این ماجرا. مسئله این است که حتی پنج دقیقه زیر آب ماندن برای مرگ شما کافی بوده و هر کدام از آن عوامل درگیر به تنهایی هم می‌توانسته اند باعث مرگ شما شوند. ما در باره پدیده اتفاقی و نادر و کم اثر آلودگی هوا در شهری کوچک و کم جمعیت صحبت نمی‌کنیم. بحث آلایندگی مرگبار در بیش از دو سوم ایام سال در کلان‌شهری ده میلیونی است. هر جور هم که وزارت نیرو و وزارت نفت و شهرداری و سازمان محیط زیست کشتگان را بین هم تقسیم کنند باز هم سهم هیچ کدام کمتر از سالانه صدها کشته نیست!

◽️نکته سوم: اثر غالب سوخت مازوت بر آلایندگی امروز تهران هنوز یک فرض است و دست کم من از این فاصله نمی توانم در باره آن نظر بدهم.

◽️نکته چهارم: خودروسازها و نیروگاهها و سوخت توزیعی همه متعلق به دولتند. آلودگی را از این عامل به آن یکی پاس دادن اصلا از بار مسئولیت دولت کم نمی کند. آلودگی هوای تهران صددرصد یک پدیده دست ساز دولتی است. تمام’
@nasserkaramii

? @Va

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=5723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.