• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز …

  • کد خبر : 5447
  • 10 اسفند 1398 - 17:40
‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز …

    ‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه، دهم اسفندماه، آمار تازه از قربانیان و مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در کشور را اعلام کرد: تعداد قربانیان ۴۳ نفر و تعداد مبتلایان قطعی ۵۹۳ نفر. با این حساب تعداد مبتلایان به این ویروس مرگبار در ایران نسبت به یک روز پیش یعنی جمعه گذشته بیش […]

 

‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز … 536537001582985407

 

‌سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه، دهم اسفندماه، آمار تازه از قربانیان و مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در کشور را اعلام کرد: تعداد قربانیان ۴۳ نفر و تعداد مبتلایان قطعی ۵۹۳ نفر. با این حساب تعداد مبتلایان به این ویروس مرگبار در ایران نسبت به یک روز پیش یعنی جمعه گذشته بیش از ۲۰۰ نفر جهش داشته است.

به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور ۲۰۵ مورد افزایش داشته که از این تعداد ۵۲ مورد در تهران شناسایی شده است. این در حالی است که طبق آمار رسمی تعداد مبتلایان جدید در شهر قم که کانون شیوع این ویروس مرگبار شناخته می‌شود در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۲۱ مورد بوده است.

این رقم در استان گیلان ۱۷ مورد و در استان گلستان ۲۲ مورد گزارش شد، اما آقای ❗️جهانپور بیش از همه بر استان گلستان تاکید داشت و هشدار داد که این استان در حال تبدیل شدن به «کانون شیوع» است. به گفته آقای جهانپور، «شمار مبتلایان کاشان از کل مبتلایان اصفهان بیشتر است» و افزایش مبتلایان در این شهر «شیبی تند» دارد. [منابع داخلی هم همین رو نوشتند که گفته “تعداد کل مبتلایانش از کل استان اصفهان بیشتر هست” ولی ممکن نیست چون کاشان خودش جزو استان اصفهانه! شاید منظورش بیشتر از کل «بقیه» مبتلایان این استان بوده]

آقای جهانپور روز جمعه میانگین سن مبتلایان بستری‌شده در کشور را «بیش از ۵۰ سال» و میانگین سنی فوت در میان مبتلایان ایرانی را «بالای ۶۰ سال» عنوان کرده بود. او روز شنبه بار دیگر از تمام مردم خواست که تا حد ممکن در خانه بمانند و حتی برای «شرکت در مراسم عزاداری و ترحیم» نیز از خانه خارج نشوند.
RadioFarda_

طبق اطلاعاتی که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده تا روز پنجشنبه ۸ اسفند، در مجموع دست کم ۲۱۰ نفر در شهرهای مختلف ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند. وزارت بهداشت ایران این آمار را رد کرده است.
bbcpersian

خبرهای دیگری از ساعت‌های گذشته (شب تا صبح به وقت من در آمریکا):
?فریدالدین حداد عادل، تنها فرزند پسر غلامعلی حدادعادل از نزدیکان و اقوام رهبر جمهوری اسلامی ایران خبر از ابتلای خودش به کرونا داد.

?استرالیا به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران محدودیت‌های سفر علیه این کشور وضع کرده است. شب گذشته مقامات ایالت کوئینزلند استرالیا گفتند یک زن ۶۳ ساله ساکن شهر گلد کست که اخیرا از ایران برگشته بود به ویروس کرونا مبتلا شده است.

?گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) از گسترش ویروس کرونا در شهر‌های مذهبی شیعه‌نشین ایران اظهار شادمانی کرده و نحوه مبارزهٔ مقامات ایرانی با شیوع این بیماری را به تمسخر گرفته است.

?روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد که تمامی افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و در بخش ویژه بستری شده‌اند. این نهاد دولتی گفته است که “اساساً هرگونه شایعه درباره بستری بیماران کرونایی در درمانگاه‌ها کذب است”. شب گذشته و در پی انتشار شایعاتی مبنی بر نگهداری چند بیمار کرونایی در یک درمانگاه در شهرک توحید بندرعباس، برخی افراد ساکن در این محله اقدام به آتش‌زدن درمانگاه کردند.

?خبرگزاری هرانا نوشته است که سهیل عربی علیرغم سرفه‌های شدید و درد شدید ناشی از “ترومای بلانت” و ایجاد عفونت در بدن، از اعزام به بیمارستان و انجام مراحل درمان محروم مانده است.

?حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از وی خواسته است تا پروازهای بین دو کشور “با رعایت پروتکل‌های بهداشتی” به حالت عادی برگردد.

?رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت: نگهداری از حیوانات خانگی در صورت عدم حضور آنها در خیابان‌ها و حفظ سلامت، موجب ابتلا به بیماری کرونا نمی‌شود. .
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که شواهدی مبنی بر ابتلا شدن سگ و گربه خانگی به ویروس کرونای جدید در دست نیست. اما این نباید موجب شود که از شستن دست‌ها با آب و صابون پس از تماس با حیوانات خانگی غفلت شود.

?علیرضا زالی، مسئول ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران گفت که: “بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاههای عمومی تا اطلاع ثانونی و تغییر شرایط بیماری از ساعت ۸ تا ۱۳ است”.

? @VahidOnline

(می‌دونم آماری که از بیمارستان‌ها دارید خیلی با این اعداد تفاوت دارند. اینجا خبر درباره اینه که حکومت چندتاشون رو اعلام کرده.)

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=5447

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.