• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

✏️کرونا در میان کودکان کار اب …

  • کد خبر : 4812
  • 07 اسفند 1398 - 22:20
✏️کرونا در میان کودکان کار

اب …

    ✏️کرونا در میان کودکان کار ابتلا به ویروس کرونا به یک تهدید جمعی و نگرانی فراگیر تبدیل شده است. این روزها همه ما درگیر این معضل شده‌ایم و دائما اخبار مربوط به رعایت بهداشت عمومی و تعداد مبتلایان به این بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن را رصد می‌کنیم. در این میان نباید […]

 

✏️کرونا در میان کودکان کار

اب … 847544001582743019

 

✏️کرونا در میان کودکان کار

ابتلا به ویروس کرونا به یک تهدید جمعی و نگرانی فراگیر تبدیل شده است. این روزها همه ما درگیر این معضل شده‌ایم و دائما اخبار مربوط به رعایت بهداشت عمومی و تعداد مبتلایان به این بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن را رصد می‌کنیم. در این میان نباید از اهمیت این مساله در مورد کودکان کار و خیابان غافل شد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که بیماری‌هایی که شیوع بالایی دارند کودکان کار و خیابان را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهند.

فرشید یزدانی، مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق کودکان کار در گزارشی که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده نسبت به این مساله هشدار داده است. آقای یزدانی می‌گوید: «فقرا به‌طور عام و کودکان کار به طور خاص و زباله‌گردها به‌طور ویژه‌تر در معرض بیماری کرونا قرار دارند. آنها از دو جنبه آسیب‌پذیری بیشتری دارند: آنها اغلب به علت مشکلات معیشتی نتوانسته‌اند ویتامین‌های و کالری لازم را دریافت کنند و توان جسمی کمی دارند.»

به گفته یزدانی در صورتی‌که حاشیه‌نشینان، کپرنشینان، زباله‌گردان و کودکان کار مبتلا شوند، امکان کمتری برای درمان دارند یا عملاً امکان درمان ندارند. نیازهای درمانی و دارویی بسیار پرهزینه است و برای این جمعیت در دسترس نیست. آنها امکانات حمایتی و بیمه‌ای و توان انجام‌های مراقبتی و نگهداری را ندارند.

به گفته آقای یزدانی کودکان و بزرگسالانی که از راه فروشندگی در مترو امرار معاش می‌کنند، به علت ارتباط گسترده با جامعه و حضور در اماکن عمومی در معرض تهدید و خطر هستند. در واقع این وظیفه دولت است تا امکانات بهداشتی اولیه را برای کودکان کار خیابان فراهم کند.

اما سازمان‌های مردم‌نهاد و شهروندان متعهد هم می‌توانند با هر اقدام ممکنی به کودکان کار خیابانی در مواجهه با این ویروس کمک کنند. فاطمه اشرفی، مسئول انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده از آموزش مسائل بهداشتی به کودکان کار خیابان و والدین آنها توسط عده‌ای از نهادهای حمایتی غیردولتی خبر داده و اعلام کرده برخی مؤسسات مواد لازم مثل مواد شوینده، دستکش‌های بهداشتی و ماسک را میان کودکان توزیع می‌کنند.

به یاد داشته باشید که این کودکان به دلایل مختلفی از دسترسی به اطلاعات کافی در زمینه این بیماری محروم هستند و در این زمینه آموزش نمی‌بینند. پس مهم‌ترین اقدام در این زمینه آموزش بهداشت فردی به کودکان است.

همچنین در اختیار داشتن وسایل بهداشتی شامل ماسک، ژل‌های ضدعفونی و الکل و دست‌کش برای کودکان کاری که در محیط‌های عمومی فعال هستند مثل هر فرد دیگری بسیار مهم است. اگر این امکان برای شما مهیا است تا به عنوان یک شهروند کاری برای این گروه‌های آسیب‌پذیر انجام بدهید از طریق سازمان‌ها و نهادهای شناخته شده در اطلاع‌رسانی و آموزش کودکان و همچنین تهیه مواد اولیه بهداشتی از این کودکان حمایت کنید.

لینک اینستاگرام

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=4812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.