• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

الهام عدیمی: جمعی از خانواده‌ه …

  • کد خبر : 4758
  • 07 اسفند 1398 - 17:40
الهام عدیمی:
جمعی از خانواده‌ه …

    الهام عدیمی: جمعی از خانواده‌های زندانیان در نامه‌ای با اشاره به وضعیت زندان‌های کشور و میزان برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی در زندان‌ها، به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی خواهان آزادی یا حداقل مرخصی زندانیان تا پایان دوران بحران #ویروس_کرونا شده‌اند. isna elhamadimiدر خبری دیگر: علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های […]

 

الهام عدیمی:
جمعی از خانواده‌ه … 799636001582726204

 

الهام عدیمی:
جمعی از خانواده‌های زندانیان در نامه‌ای با اشاره به وضعیت زندان‌های کشور و میزان برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی در زندان‌ها، به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی خواهان آزادی یا حداقل مرخصی زندانیان تا پایان دوران بحران #ویروس_کرونا شده‌اند. isna

elhamadimi
در خبری دیگر:
علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های ایران، خواستار توقف موقت انتقال زندانیان به زندان‌های دیگر و محدود شدن ملاقات‌ها به‌ دلیل جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها شد.
خبرگزاری ایلنا روز چهارشنبه، هفتم اسفند، نوشت که آقای جهانگیر خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور گفت با توجه به شیوع کرونا در ایران «از اعزام غیر ضروری زندانیان به مراجع قضایی بدون هماهنگی‌های لازم خودداری» شود.
لغو «تمامی بازدیدها از زندان‌ها به جز مراجع قضایی و مراجع بهداشتی و درمانی»، توقف «انتقال زندانیان به زندان دیگر» و محدود کردن ملاقات با خانواده‌ها به «ملاقات کابینی تا زمان گذر از این شرایط» از دستورات وی به مدیران زندان‌های ایران است.
وی در عین حال خواستار «کنترل کامل اماکن بهداشتی، درمانی و همچنین اماکن طبخ غذای زندانیان» و «گزارش روزانه» مدیران کل استان‌ها درباره «وضعیت سلامتی زندانیان» شد.

دستورات وی پس از آن ابلاغ می‌شود که خانواده‌های زندانیان موسوم به ۱۴ نفر، در نامه‌ای خطاب به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، خواستار نجات فوری زندانیان از «خطر ویروس کرونا» از راه آزادی یا مرخصی آنها شدند.
در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی اخبار تائیدنشده‌ای مبنی بر شیوع ویروس کرونا در برخی زندان‌های ایران از جمله زندان اوین و زندان کرج منتشر شده بود.
گزارش‌های متعدد در این سال‌ها از وضعیت نامناسب بهداشتی زندان‌ها و نیز تراکم جمعیت بالا در زندان‌های ایران به نگرانی‌ از امکان شیوع کرونا در زندان‌های ایران دامن زده است.

با این حال کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت روز سه‌شنبه، ششم اسفند اعلام کرد که تاکنون «گزارش خاصی» مبنی بر تشخیص قطعی بیماری ویروس کرونا «در زندان نداشتیم».
RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=4758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.