• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌DW فارسی: یک مقایسه آماری نشا …

  • کد خبر : 4259
  • 05 اسفند 1398 - 21:30
‌DW فارسی:
یک مقایسه آماری نشا …

    ‌DW فارسی: یک مقایسه آماری نشان می‌دهد یا الگوی ابتلا به کرونا در ایران کاملا متفاوت با جهان است یا مسئولان واقعیت را نمی‌گویند. روند جهشی شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران دست‌کم تا کنون در کشور دیگری دیده نشده است.dw_persian یحیی‌ نژاد Mehdi: از ۷۰۰ نفری که کویت از ایران خارج کرده […]

 

‌DW فارسی:
یک مقایسه آماری نشا … 195984001582567206

 

‌DW فارسی:
یک مقایسه آماری نشان می‌دهد یا الگوی ابتلا به کرونا در ایران کاملا متفاوت با جهان است یا مسئولان واقعیت را نمی‌گویند. روند جهشی شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران دست‌کم تا کنون در کشور دیگری دیده نشده است.
dw_persian

یحیی‌ نژاد Mehdi:
از ۷۰۰ نفری که کویت از ایران خارج کرده ۳ نفر کرونا داشتند. البته چون توریستها در معرض ریسک بالاتری هستند این درصد رو نمیشه به کل جامعه ایران تعمیم داد ولی بازهم ۳ از ۷۰۰ عدد خیلی بالایی است.
?
چیزی که در این خبر نگران کننده است اینه که این افراد از مشهد برده شده‌اند و نه از قم یا گیلان. احتمال زیاد مشهد هم آمار مبتلایان بالاست منتهی اخبارش پخش نشده.
?
اگر با یک حساب سرانگشتی بگیم در هفته گذشته حدود ۵۰ هزار مسافر از ایران بطور هوایی خارج شدند و براساس اخبار حداقل ۵ نفر مبتلا به کرونا در بینشان پیدا شده، این تعداد مبتلایان به کرونا در ایران رو حدود ۸۰۰۰ می‌کنه. برای همین تخمین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ مبتلا در ایران را تخمین خوبی میدانم.
mehdiy_fa
از ۷۰۰ نفر که کویت از مشهد تخلیه کرده، سه نفر شان تایید شده که مبتلا به کرونا ست.
مقام‌های ایران هنوز هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در مشهد را تایید نکرده‌اند؟
HadiNili

یکی از مسائل اصلی اینه که از تمام موارد مشکوک تست گرفته نمیشه. چون کیت کافی ندارن. فقط از بیماران بدحال تست می گیرن و مرگ و میر در بیماران بدحال بین ۲۰ تا ۳۰ درصده. اینا باید حتما در کنار این آمار اعلام کنند که از چه تعداد تست گرفتند و چه تعداد تست منفی شدند
thitoch
خب این بدبختی و بیچارگیه. الان چین و ژاپن کیت تست سریع ساخته‌اند که مدل چینی ۱۵ دقیقه‌ای و مدل ژاپنی که تا چند روز دیگه عرضه میشه ۵ دقیقه‌ای تست میگیرن و گفتن با این کیت‌ها می‌تونیم کرونا رو در کشورمون مهار کنیم. جای دیگری هم ندیدم مشکل کمبود کیت عامل شیوع بوده باشه
farzaam
الان دیدم کانال وزارت بهداشت یه آمار گذاشت که تا الان ۱۷۵۰ مورد تست انجام دادند. اگر این آمار به علاوه آمار مبتلایان قطعی رو قبول کنیم در خوشبینانه ترین حالت معنیش اینه که تست رو خرج خواص کردند و از اونایی که باید تست نگرفتند.
thitoch

براساس توضیحات وزارت بهداشت، در ایران ۶هزار کیت تشخیص #کروناویروس وجود دارد و از دوشنبه پیش تا الان ۱۷۵۰ مورد آزمایش #کرونا انجام شده که ۶۱مورد مثبت بوده‌است؛ یعنی نتیجه آزمایش ۳ونیم درصد افراد مشکوک مثبت بوده است.
?
تعداد کیت را امروز حریرچی، معاون وزیر بهداشت اعلام کرد.
تعداد آزمایش را «گویا»، رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و تعداد مبتلایان قطعی هم براساس اطلاعات رسمی وزارت بهداشت است.
به طورخلاصه اطلاعات وزارت بهداشت پر از تناقض است و در مواردی با منطق هم سازگار نیست.
?
ادعای وجود ۶هزار کیت و انجام تنها ۱۷۵۰مورد آزمایش #کرونا درحالی است که به درخواست آزمایش موارد مشکوک فراوانی، توجهی نمی‌شود.

افراد زیادی می‌گویند که با وجود علایم بیماری از آنها آزمایش #کروناویروس گرفته نمی‌شود.
mbagherzadeh1
نگفتن چقدرش رو عزیزان سیاستمدار مصرفش میکنن؟
yawredabestani
نه ولی می‌دانیم برای آزمایش به خانه محسن هاشمی یا مجلس رفتند.
mbagherzadeh1

? @Vahi

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=4259

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.