• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

امروز سالگرد فاجعه انفجار قطار …

  • کد خبر : 2851
  • 29 بهمن 1398 - 9:00
امروز سالگرد فاجعه انفجار قطار …

    امروز سالگرد فاجعه انفجار قطار نیشابور است(۲۹بهمن ۱۳۸۲). دومین تراژدی بزرگ در زمستانِ تلخِ ایران؛ اندکی پس از بم. این یکی از مهیب‌ترین حوادث ریلی جهان است؛ روزی که صدها نفر زنده زنده مردند. ‏۹:۳۵ صبح؛ پنج ساعت بعد از شروع حادثه، حریق فروکش می‌کند. مدیران، فرمانداران مشهد و نیشابور، مردم و نیرو‌های […]

 

امروز سالگرد فاجعه انفجار قطار … 468020001582003805

 

امروز سالگرد فاجعه انفجار قطار نیشابور است(۲۹بهمن ۱۳۸۲). دومین تراژدی بزرگ در زمستانِ تلخِ ایران؛ اندکی پس از بم. این یکی از مهیب‌ترین حوادث ریلی جهان است؛ روزی که صدها نفر زنده زنده مردند.

‏۹:۳۵ صبح؛ پنج ساعت بعد از شروع حادثه، حریق فروکش می‌کند. مدیران، فرمانداران مشهد و نیشابور، مردم و نیرو‌های امدادی و آتش نشان دور هم جمع می‌شوند تا پایان آتش سوزی را اعلام و عکسی به یادگار بگیرند اما ناگهان یک انفجار مهیب، تمامِ معادلات را بر هم می‌زند.

‏انفجار، چرخ‌های قطار را تا شعاعِ دو کیلومتری پرتاب و موجِ حاصل از آن، تمام خانه‌ها در روستا‌های اطراف را آوار می‌سازد؛ تا ۲۰ کیلومتری کشته می‌دهد و حتی در مشهد، درحالی زلزله‌۵.۳ ریشتری ثبت می‌شود که شیشه‌های برخی خانه‌ها نیز شکسته.

‏هرکس آنجا بود در دم جان سپرد. بیش از ۳۵۰ کشته و صدها زخمی طبق آمار رسمی ثبت شده.

‏فاجعه نیشابور در روزگاری رقم خورد که خبری از فضای مجازی نبود.. مدیران از پاسخگویی طفره رفتند و تا امروز، هیچکس دقیق نمی‌داند که چه چیزی در آن قطار حمل می‌شد؟! محموله‌ای که توانسته معادل ۱۸۰ تن TNT انفجار ایجاد کند.

Kazeranikourosh

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=2851

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.