• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران …

  • کد خبر : 2904
  • 29 بهمن 1398 - 16:50
قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران …

    قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که احکام قضایی فعالان زیست محیطی ایران که بیشتر از دو سال است در بازداشت به سر می برند، از سوی دادگاه تجدید نظر صادر شده است. بر اساس اظهارات غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، مراد طاهباز و نیلوفر بیانی به اتهام همکاری با آمریکا […]

 

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران … 548678001582032004

 

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که احکام قضایی فعالان زیست محیطی ایران که بیشتر از دو سال است در بازداشت به سر می برند، از سوی دادگاه تجدید نظر صادر شده است.

بر اساس اظهارات غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، مراد طاهباز و نیلوفر بیانی به اتهام همکاری با آمریکا به ۱۰ سال حبس محکوم شده اند. بر اساس اتهام مشابهی، هومن جوکار و طاهر قدیریان به ۸ سال حبس و سام رجبی و سپیده کاشان دوست محکومیت ۶ سال حبس گرفته اند. امیرحسین خالقی حمید به اتهام جاسوسی به ۶ سال حبس و عبدالرضا کوهپایه به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به تحمل ۴ سال حبس محکوم شدند.

او گفته است که “رای پرونده متهمان موسوم به پرونده محیط زیست از نظر ما یک پرونده علیه اقدام امنیت ملی است که رای نهایی آن صادر و قطعی شده است”. پیش از این وزیر اطلاعات کابینه حسن روحانی اعلام کرده بود که این وزارتخانه افراد دستگیر شده را “جاسوس” نمی داند. رئیس سازمان محیط زیست ایران هم گفته بود که یک کمیته چهار نفره که دولت تشکیل داده بود به این نتیجه رسیده است که شواهدی علیه فعالان حیات وحش وجود ندارد.
bbcpersian

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=2904

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.