• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 27538امروز 9
0

‌وزیر خارجه ایران که برای شرکت …

  • کد خبر : 2662
  • 26 بهمن 1398 - 16:00
‌وزیر خارجه ایران که برای شرکت …

    ‌وزیر خارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است در این مصاحبه با تلویزیون آمریکایی ان‌بی‌سی در روز جمعه،‌ ۲۵ بهمن‌ماه، می‌گوید: «ما بیش از هر کسی می‌خواهیم از محتوای جعبه سیاه مطلع شویم، چون هنوز خیلی چیزها را نمی‌دانیم.» آقای ظریف در عین حال به سوالی […]

 

‌وزیر خارجه ایران که برای شرکت … 489640001581769805

 

‌وزیر خارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است در این مصاحبه با تلویزیون آمریکایی ان‌بی‌سی در روز جمعه،‌ ۲۵ بهمن‌ماه، می‌گوید: «ما بیش از هر کسی می‌خواهیم از محتوای جعبه سیاه مطلع شویم، چون هنوز خیلی چیزها را نمی‌دانیم.»
آقای ظریف در عین حال به سوالی از طرف خبرنگار ان‌بی‌سی طوری پاسخ می‌دهد که گویی مقصر ادامه بی‌اطلاعی از محتویات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی نه ایران، بلکه کشورهایی هستند که دانش و نرم‌افزار آن را در اختیار ایران قرار نمی‌دهند.
او می‌گوید که جعبه سیاه «در دسترس همه هست، از جمله آمریکا»، اما «کسی به ما اطلاعات لازم را نمی‌دهد، حق ملی ماست که بدانیم».
RadioFarda_

وزیر امور خارجه ایران بار دیگر گفته است که طبق مقررات بین‌المللی کشورش حق هدایت و رهبری تحقیقات در زمینه سرنگونی هواپیما را دارد اما اذعان کرده که ایران به نرم‌افزار و تجهیزات تخصصی از آمریکا یا دیگر کشورهای غربی برای دریافت اطلاعات جعبه سیاه نیاز دارد.
آقای ظریف گفته است “ما خواهان کمک شدیم، چرا آمریکا به ما کمک نکرده؟، این یک مساله انسان‌دوستانه است. چرا به ما نرم‌افزار ندادند؟ چرا تجهیزات لازم را به ما ندادند؟”

اخیرا شرکت آمریکایی “جنرال‌الکتریک” که سازنده موتور این هواپیماست. به طور موقت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شد تا در تحقیقات مربوط به حادثه شرکت کند.
وزیر راه ایران هم گفته است کشورش “در حال آماده‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار” لازم برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه است اما توضیحی نداد که چنین آماده‌سازی چگونه در حال انجام شدن است.
bbcpersian

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=2662

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.