• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌ با گذشت پنج روز از بارش برف …

  • کد خبر : 2632
  • 25 بهمن 1398 - 19:30
‌ با گذشت پنج روز از بارش برف  …

    ‌ با گذشت پنج روز از بارش برف شدید در گیلان و وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات مردم منطقه، شرایط برخی از ساکنان این استان کماکان بحرانی است؛ راه‌های ۳۵۰ روستا همچنان بسته و آب هزاران مشترک روستایی قطع است. این در حالی است که به گزارش روز جمعه، ۲۵ بهمن، در خبرگزاری […]

 

 

‌ با گذشت پنج روز از بارش برف شدید در گیلان و وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات مردم منطقه، شرایط برخی از ساکنان این استان کماکان بحرانی است؛ راه‌های ۳۵۰ روستا همچنان بسته و آب هزاران مشترک روستایی قطع است.

این در حالی است که به گزارش روز جمعه، ۲۵ بهمن، در خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور، شامگاه پنج‌شنبه پس از جلسه ستاد مدیریت بحران در جمع خبرنگاران گفت: «راه‌های اصلی استان باز است و امیدواریم راه‌های فرعی نیز به زودی بازگشایی شود.» آقای نوبخت با ابراز امیدواری نسبت به وصل کامل آب و برق در همه این استان تا ساعات پایان روز جمعه افزود که از روز شنبه دیگر «مشکل حادی نخواهیم داشت و تنها در برخی مناطق به صورت موردی مدارس تعطیل خواهد بود.»

گیلان دارای ۲۵۰۰ روستا است که راه حدود ۵۸۸ روستا قطع شده بود و کماکان راه‌های ۳۵۰ روستا در این استان قطع است.
از ۲۵۰ [هزار] مشترکی که با قطعی برق مواجه بودند در حال حاضر ۲۰ هزار مشترک فاقد برق هستند. از ۷۱۰ هزار مشترک آب شهری گیلان هم، ۶۴ هزار مشترک آب نداشتند که در حال حاضر این تعداد به [ ۱۰ هزار نفر و ۶۱ روستا] مشترک کاهش یافته است.
با این حال آقای نوبخت گفت: «۳۴ هزار مشترک از ۳۲۰ هزار مشترک آب روستایی با قطعی آب مواجه هستند و یا افت فشار آب دارند که به محض برقراری برق، مشکل حل می‌شود.»

بحران در گیلان در حالی ادامه دارد که از چند روز پیش از شروع بارش برف سنگین در استان گیلان، در مورد بروز وضعیت بحرانی هشدار داده شده بود، اما برخی خبرگزاری‌های رسمی ایران از غافلگیری مدیران شهری و دولتی و سازمان‌های مسئول خبر دادند.
برخی نیز علت اصلی غافلگیری مقام‌های مسئول را بارش‌های کم‌سابقه در استان گیلان عنوان می‌کنند. از جمله رضا اردکانیان، وزیر نیرو، با اشاره به افزایش بارش به میزان حدود چهار میلی‌متر در کل ایران اعلام کرد که این رقم در حوزه آبریز گیلان ۲۷ برابر متوسط کشوری بوده است.
خبرگزاری صداوسیما به نقل از وزیر نیرو، نوشته گستردگی این بارش به نسبت برف تاریخی سال ۸۳ استان گیلان هم بیشتر بوده است.
RadioFarda_

? @
mahdi_barari

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=2632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.