• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۲۱ …

  • کد خبر : 2320
  • 22 بهمن 1398 - 2:00
‌رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۲۱ …

    ‌رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۲۱ بهمن گزارش دادند که نخستین جلسه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم، بنیان‌گذار سایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز»، برگزار شده است. بنابر گزارش‌ها، این دادگاه از ساعت ۸ صبح در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی آغاز شد و در ابتدا متن کیفرخواست، شامل ۱۷ […]

 

‌رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۲۱ … 937423001581373804

 

‌رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۲۱ بهمن گزارش دادند که نخستین جلسه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم، بنیان‌گذار سایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز»، برگزار شده است.
بنابر گزارش‌ها، این دادگاه از ساعت ۸ صبح در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی آغاز شد و در ابتدا متن کیفرخواست، شامل ۱۷ بند اتهامی، توسط نماینده دادستان قرائت شد.

«افساد فی الارض»، «تشکیل و اداره کانال آمدنیوز و صدای مردم»، «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی اسرائیل به واسطه سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه»، «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه» و «همکاری با دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران» از جمله ۱۷ بند کیفرخواست روح الله زم است.
«اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور»، «مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به طور گسترده»، « عضویت و مدیریت پایگاه خبری سحام‌نیوز»، «مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت کشور» و « مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده به قصد ارائه به دیگران با هدف برهم زدن امنیت کشور» دیگر اتهامات مطرح شده در کیفرخواست آقای زم است.

دادستانی همچنین روح الله زم را به «مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده»، «تحریک مؤثر نیروهای رزمنده و اشخاصی که به نحوی در خدمت نیروهای مسلح هستند به عصیان، فرار، تسلیم یا عدم اجرای وظایف نظامی»، «توهین به مقدسات اسلام»، «توهین به روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای»، «توهین به مقامات و مامورین در حال انجام وظیفه یا به سبب آن»، «تحصیل مال از طریق نامشروع جمعا به میزان نود و هفت هزار و پانصد و پنجاه یورو» و «شکایت برخی اشخاص حقوقی و حقیقی» متهم کرده است. …
RadioFarda_

صبح امروز و همزمان با اولین جلسه محاکمه روح الله زم، مدیر کانال آمدنیوز، خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با انتشار فیلمی “علی غزالی” را به تامین اخبار محرمانه برای این کانال متهم کرد.
آقای غزالی، که در فیلم امروز دوشنبه ۲۱ بهمن تحت عنوان “عضو سابق هیات مدیره شرکت های بزرگ اقتصادی” معرفی شد، مدیرمسئول سابق سایت بازتاب امروز و داماد سابق حسین نجات معاون فرهنگی سپاه است که از دی ۱۳۹۵ تا اردیبهشت ۱۳۹۸ جانشین حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه بود.
در بخشی دیگر از فیلم امروز صداوسیما صدای منتسب به محمدحسین رستمی مدیر سابق سایت عماریون شنیده می شود که می گوید: “این علی غزالی را یک ماه دیرتر می گرفتند همه مشکلات ما حل می شد.” این صدای تقطیع شده، به عنوان یکی از مستندات همدستی علی غزالی با آقای رستمی مورد اشاره قرار گرفته که از بیش از سه سال پیش به اتهام “جاسوسی” در زندان است.
فیلم، محمدحسین رستمی را متهم می کند که یکی دیگر از منابع اطلاعاتی آمدنیوز بوده و در مورد نیروهای ایران در سوریه به آمدنیوز و اسرائیل اطلاعات می داده است.

صدا و سیما در برنامه ای در ۲۵ مهر گذشته نیز، چنین اتهاماتی را علیه آقای رستمی مطرح کرده بود، ولی او سه روز بعد، با انتشار فایلی صوتی از داخل زندان، این اتهامات را بی‌اساس دانست. محمدحسین رستمی در آن فایل مدعی شد تشکیل پرونده برای او در اطلاعات سپاه، به علت مطلع شدن از برخی اقدامات حسین طائب و قصدش برای “اطلاع رسانی” بوده.
او افزود که در این زمینه، حاضر به “ارائه توضیحات نزد شورای عالی امنیت ملی و سازمان حفاظت اطلاعات کل سپاه” است و هشدار داد: “همه دنیا بدانند که هر لحظه من در خطر کشته شدن هستم.”
آقای رستمی در بخشی از این فایل، بدون توضیح بیشتر گفت: “چون من حاضر به شیطنت و مشارکت در پرونده سازی علیه فرماندهانی چون حاج علی فدوی نشدم مستحق کینه توزی و کینه ورزی آقای طائب شدم.”
bbcpersian

یک جلسه کامل فقط کیفرخواست قرائت شده، در همخوانی کامل با مستندی که #بازجونگار ها قراره امشب پخش کنند.
farzaam

از متن کیفرخواست متهم روح‌الله زم: «…وی در دوران تحصیل خود به دلیل بی انضباطی مجبور به ترک دبیرستان و انتقال به یک دبیرستان دیگر شد…»
M_tavakoli67
کیفرخواست روح‌الله زم رو خوندم، فارغ از اینکه چه نظری درباره‌اش دارم باید بگم که چند مورد زیر را جا انداخته بودن:
جور کردن بیل برای قابیل جهت کشتن هابیل!
گول زدن پسر نوح!
دادن فندک به نمرود جهت آتش زدن ابراهیم!
دستکاری کردن عصای موسی!
نگاه آغشته به گناه به یوسف!
و…
zedeey

روح‌الله زم یادمه اسکرین سکس‌چتای قاضی صلواتیو یه بار گذاشته بود کانالش. جدی من بودم تو دادگاه خنده‌م میگرفت.
Alone_Solipsist

? @
کل کانال و پرینت کردن گذاشتن جلو صلواتی؟
s7az2mm

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=2320

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.