• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌همایون خیری: بحث بر سر غذایی …

  • کد خبر : 2232
  • 21 بهمن 1398 - 9:40
‌همایون خیری:
بحث بر سر غذایی  …

    ‌همایون خیری: بحث بر سر غذایی که در شرق و جنوبشرق آسیا خورده میشه در مرکز توجه همه‌گیری ویروسی تازه در چینه. با تحلیل ژنتیکی، تقریبن مسجل شده که مصرف پولک و گوشت پنگولین- که جانوری موریانه و مورچه‌خواره- عامل انتقال ویروس بوده. پنگولین هم ویروس رو از خفاش‌ می‌گیره. ولی نه خفاش […]

 

‌همایون خیری:
بحث بر سر غذایی  … 803757001581315004

 

‌همایون خیری:
بحث بر سر غذایی که در شرق و جنوبشرق آسیا خورده میشه در مرکز توجه همه‌گیری ویروسی تازه در چینه. با تحلیل ژنتیکی، تقریبن مسجل شده که مصرف پولک و گوشت پنگولین- که جانوری موریانه و مورچه‌خواره- عامل انتقال ویروس بوده. پنگولین هم ویروس رو از خفاش‌ می‌گیره. ولی نه خفاش و نه پنگولین بیمار نمیشن<a href='https://twitter.com/homayounkheyri/status/1226511971597639681′>.

خب چرا پنگولین رو می‌خورند؟ اصلن کدوم قسمتش مهمتره؟ پنگولین پستانداره و از ۷۰ میلیون سال پیش روی زمین وجود داشته. بدنش پوشیده از پولک‌های بزرگه که جنس اون‌ها از کراتینه. کراتین چیه؟ همین ناخن دست و پای ماها و شاخ و سم حیواناته. دو جور کراتین در طبیعت وجود داره؛ نرم یا آلفا و سخت یا بتا. نوع نرم در پستانداران وجود داره، نوع سخت در خزندگان و پرندگان، پوسته نرم‌تنان و تار عنکبوت. باور سنتی در شرق آسیا اینه که پودر پولک‌های پنگولین برای افزایش شیر مادر، درمان سرطان و آسم مفیده. افزودنی‌های غذایی هم به خوش‌خوراک شدن گوشت این جانداران نگون‌بخت ختم شده<a href='https://twitter.com/homayounkheyri/status/1226511971597639681′>.

همین باورهای سنتی به اضافه شیوه‌های نوین پخت و پز و بلاخره درآمد بیشتر طبقه متوسط در کشورهای شرق آسیا منجر به پرداخت بهتر به شکارچیان پنگولین شده. نتیجه این که در سی سال گذشته ۸۰ درصد جمعیت پنگولین‌ها از بین رفته. ۷۰ میلیون سال حیات در سی سال به انقراض گونه‌ای رسیده<a href='https://twitter.com/homayounkheyri/status/1226511971597639681′>.

پنگولین‌ها حیوانات منزوی هستند و فقط در دوره جفتگیری بصورت زوج دیده میشن. نرخ زادآوری ماده‌ها هم پایینه و در هر بارداری یک بچه بدنیا میارن که دو سال با مادرش زندگی می‌کنه. عمر پنگولین بزحمت به ۲۰ سال می‌رسه. البته اگر خورده نشه<a href='https://twitter.com/homayounkheyri/status/1226511971597639681′>.

یک وقتی درباره مصرف ملخ نوشته بودم و کلی ناسزا شنیدم. منتها سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد میگه با توجه به تفاوت‌های شیوه زادآوری و میزان پروتئینی که جانوران خوراکی تولید می‌کنند اگر در طبیعت چیزهایی قابل خوردن باشه- که هست- اون چیزها امثال پنگولین نیستند. همین حشراتی مثل ملخ‌ها هستند. چون تولیدشون بسیار زیاده و خود طبیعت هم زمینه‌های تولید زیاد رو براشون فراهم کرده. پروتئینی هم که تولید می‌کنن سالمتره.
homayounkheyri

عرفان خسروی:
ملخ هم مغذی است، هم مفید، هم سلامت، هم خوردن آن آسیب بسیار کمتری به محیط زیست وارد می‌کنه، هم نرخ تولید و بهره‌وری بالایی داره. من که خودم رو ملخ‌خور به شمار می‌آرم و اگر همچین محصولی در ایران تولید بشه، هم مشتری‌شون می‌شم، هم براش تبلیغات می‌کنم.
#بزرگ‌تر_فکرکنیم_کوچک‌تر_بخوریم
Erfan_khosravi

جیرجیرک در سیرجان: VahidOnline

سوسک و عنکبوت در آنجلینا جولی: VahidOnline

چرا #خوردن_حشرات؟ VahidOnline

ویدیوهایی از #پنگولین: VahidOnline

تصویری از سوپ #پانگولین⚠️: manfrax

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=2232

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.