• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌تیمی از وکلای کانادایی، که قب …

  • کد خبر : 1984
  • 19 بهمن 1398 - 19:30
‌تیمی از وکلای کانادایی، که قب …

    ‌تیمی از وکلای کانادایی، که قبل‌تر در پرونده‌ای دیگر با موفقیت حکومت ایران را محکوم کرده بودند، اکنون وکالت خانواده قربانیان هواپیمای ساقط شده اوکراینی را بر عهده گرفته‌اند‌ و در طرح دعوای خود خواستار پرداخت معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار غرامت شدند. این وکلا در دعوای حقوقی خود از آیت‌الله […]

 

‌تیمی از وکلای کانادایی، که قب … 508775001581177604

 

‌تیمی از وکلای کانادایی، که قبل‌تر در پرونده‌ای دیگر با موفقیت حکومت ایران را محکوم کرده بودند، اکنون وکالت خانواده قربانیان هواپیمای ساقط شده اوکراینی را بر عهده گرفته‌اند‌ و در طرح دعوای خود خواستار پرداخت معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار غرامت شدند.
این وکلا در دعوای حقوقی خود از آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان متهم پرونده و فرمانده کل نیروهای مسلح ایران نام برده‌اند.
وکلای پرونده می‌گویند نام موکل خود را فاش نخواهند کرد و نام شاکی اصلی در این دادخواست “جان دوو” عنوان شده که از خانواده درجه یک “جک دوو” است.
در این پرونده آمده است که هویت شاکی باید محفوظ بماند چرا که این شکایت می‌تواند سبب شود خانواده “جان دوو” که ساکن ایران هستند از سوی حکومت ایران در معرض صدمه یا خطر مرگ قرار گیرند.

وکلای کانادایی در دادخواست نوشته‌‍اند سقوط این هواپیما عملی تروریستی و عمدی بوده است.
جوانا آرنولد، به همراه پدرش مارک ارنولد وکالت این خانواده ناشناس را به عهده دارند. آنها چندین پرونده علیه ایران اقامه کردند، از جمله درخواست تجدید نظر که در سال ۲۰۱۷ منجر به توقیف برخی از دارایی‌های ایرانیان در کانادا شد.
bbcpersian

همسر خلبان اوکراینی: چیزی هست که مقامات ایران نمی‌خواهند علنی شود؟

کاترینا گاپوننکا: قطعاً می‌خواهم به شکایت دسته‌جمعی بپیوندم و کاملاً موافقم که اقدام ایران قتل عمد محسوب می‌شود. ایران در آن شب به اهدافی در کشور همسایه حملهٔ نظامی کرد. این یک اقدام جنگی‌ بود. اما مقامات ایرانی به هیچ‌کس اخطار ندادند و پروازهای غیرنظامی را ممنوع نکردند.
نمی‌دانم تحقیقات در این باره به کجا می‌رسد. مسئولان اوکراینی می‌گویند تحقیقات ادامه دارد، اما در جریان آن نیستم. مقامات ایرانی هم نه تنها به‌رغم این‌که می‌دانستند این هواپیما با شلیک موشک سرنگون شده، سه روز تمام تلاش‌شان را‌ کردند حقیقت را لاپوشانی کنند، بلکه الان هم به پنهانکاری ادامه می‌دهند. یعنی باز هم چیزهایی هست که نمی‌خواهند علنی شود؟
پرسش‌های فراوان داریم. به همین دلیل تمام خانواده‌های اوکراینی که در این سانحه آسیب دیده‌اند، می‌خواهند شکایت کنند و به خانواده‌های شاکی در کشورهای دیگر بپیوندند.
[پیش از پرواز] همسرم نگرانی نداشت. او اعتماد کامل به خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین داشت و همیشه مأموریت‌‌های خود را به‌خوبی انجام می‌داد. من نگران بودم. می‌گفتم آنجا ممکن است جنگ شروع شود. او قبل از این پرواز آخر به‌شوخی گفت – اما الان فکر می‌کنم شاید هم شوخی نبود – که جنگ جهانی سوم یا با من آغاز می‌شود و یا پایان می‌یابد.
RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=1984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.