• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‏یک پزشک چینی اولین‌بار در تار …

  • کد خبر : 1421
  • 14 بهمن 1398 - 17:10
‏یک پزشک چینی اولین‌بار در تار …

    ‏یک پزشک چینی اولین‌بار در تاریخ ۳۰ دسامبر در یک چت‌روم گروهی، پرده از یک بیماری ناشناخته و مهلک برداشت. دکتر ‘لی ون‌لیانگ’ و همکارانش در اون پیام‌های رد‌وبدل‌شده، وضعیت بیمارانِ تحت بررسی رو اینطور توصیف کردن: «قرنطینه‌شده در اورژانس، بسیار ترسناک، آیا سارس برگشته؟» ‏مسئولین بلندپایه‌ی بهداشت شهر ووهان شبانه دکتر لی […]

 

‏یک پزشک چینی اولین‌بار در تار … 668505001580737204

 

‏یک پزشک چینی اولین‌بار در تاریخ ۳۰ دسامبر در یک چت‌روم گروهی، پرده از یک بیماری ناشناخته و مهلک برداشت. دکتر ‘لی ون‌لیانگ’ و همکارانش در اون پیام‌های رد‌وبدل‌شده، وضعیت بیمارانِ تحت بررسی رو اینطور توصیف کردن: «قرنطینه‌شده در اورژانس، بسیار ترسناک، آیا سارس برگشته؟»

‏مسئولین بلندپایه‌ی بهداشت شهر ووهان شبانه دکتر لی رو احضار کردن و ازش درباره انتشار این پیام‌ها توضیح خواستن، سه روز بعد پلیس دکتر لی رو احضار می‌کنه و با تهدید، این پزشک رو مجبور می‌کنه به رفتار غیرقانونی‌ش اعتراف کنه.

مقامات دولت چین از زمان مشاهده اولین علائم، تا اقدامات رسمی‏در شهر ووهان، ۷ هفته وقت کُشتن، ۷ هفته‌ی سرنوشت‌ساز. در این ۷ هفته مقامات چینی بسیاری از دکترها و مسئولینی که در پی آگاهی مردم بودند رو ساکت کردن و ۱۱ میلیون نفر رو در شهر ووهان در سکوت و بی‌خبری از یک ویروس خطرناک نگه داشتن، ۱۱ میلیون نفر.‏ مقامات دولتی چینی در این روزها حتی باوجود افزایش تعداد بیماران، مکرراً اعلام کردن که ویروسی وجود نداره.

دکتر ‘هوانگ’ از مقامات بهداشت جهانی در این مورد به تایمز می‌گه: «این وضعیت حتماً به دلیل عدم اقدامه، برای آگاهی مردم از این تهدید جدی در شهر ووهان، اقدامی صورت نگرفته».

اولین مورد ابتلا به این ویروس در اوایل دسامبر مشاهده شده و اولین اقدامات رسمی دولت چین در تاریخ ۲۰ ژانویه، ۵۰ روز بی‌اطلاعی مردم از یک بیماری کُشنده و به‌شدت واگیر.

بعد از دستگیری و احضار دکتر لی، پلیس ۸ نفر دیگه رو هم به‌جرم شایعه‌پراکنی درباره کرونا تحت تعقیب قضایی قرار می‌ده.‏ بعد از فشارها و درز اخبار این ویروس، مقامات بهداشتی چین به سبک مسئولین ج.ا، بیانیه‌ای منتشر و اعلام می‌کنن که: «بیماری قابل پیشگیری و کاملا تحت کنترل ماست».

اولین پاسخ دولت چین به این بیماری در یک بازار فروش عمده غذاهای دریایی بوده که مقامات بهداشتی اعلام کردن بیشتر موارد بیمار از این بازار به بیمارستان‌ها انتقال داده شدن، پلیس چین این بازار رو تعطیل می‌کنه، اما دولت همچنان در بیانیه‌ها و اخبار، به جای آگاه‌سازی و هشدارها و آموزش دادن به مردم، اعلام می‌کنه که جای نگران نیست، ویروس کنترل شده، و هیچ شواهدی وجود نداره این ویروس بین انسانها قابل انتشاره.‏

اولین قربانی #ویروس_کرونا مردی ۶۱ساله بوده که مقامات چینی حتی مرگ این فرد رو هم از عموم پنهان می‌کنن. اما همه این پنهان‌کاری‌ها، تهدیدها، احضارها و دروغ‌هایی که دولت چین به مردم گفته بود یک دلیل داشت: ژانویه،فصل برگزاری مناسبات و مراسمات حزب کمونیست چین، از جمله کنگره ملی خلق بوده‏. ژانویه برای مقامات دولتی چین، فصل پروپاگاندای کمونیستیه. ژانویه زمان خوبی برای اعلام رسمی درگیری شهر با یک ویروس خطرناک و یا اعلام اینکه گسترش ویروس در کنترل دولت نبوده، نیست.

برای نمونه: یکی از سخنرانان کنگره ملی خلق چین در ژانویه شهردار شهر ووهان بوده. شهردار ووهان بدوه هیچ اشاره‌ای به شیوع این ویروس، در روز سخنرانی‌ش در کنگره کمونیستی، از دستاوردهای جنبش کمونیستی چین در حوزه بهداشت و درمان خطاب به مردم شهر سخنرانی می‌کرد. اما همزمانی که کنگره و برنامه‌های حزب خلق کمونیست چین درحال انجام بوده و درحالیکه کرونا بشدت درحال گسترش بوده، همچنان بجای آگاهی‏ و هشدار به مردم، بیانه‌های دولتی بر کنترل اوضاع تاکید داشتن؛ هیچکسی نباید خلاف پروگاندای حکومتی اخباری منتشر کنه که به حیثیت و ادعاها و جایگاه حزب کمونیست ضربه‌ای وارد کنه.

مصاحبه‌کنندگان به روزنامه‌ی تایمز گفتن بیمارانی که با بدترین شرایط به بیمارستانها منتقل می‌شدن هم درباره شدت و خطرات جدی این ویروس، هشداری دریافت نکردن. نکته مهم اینه که تلاش مقامات چینی برای کم‌اهمیت جلوه‌دادن شرایط، میلیونها چینی رو متقاعد کرده بود که مشکل حادی وجود نداره و همین یعنی فرصت بیشتر به ویروس کرونا.‏

حالا ویروس کرونا دیگه یک تهدید پنهان برای عده‌ای در یک شهر مرکزی در چین نیست، کرونا یک تهدید جهانیه که من و شما هم مسلماً از خطراتش در امان نیستیم، ویروسی که ۷۰ روز پیش شاید قابل‌کنترل بود، حالا به سرعت در حال گسترشه. بدون شک دولت کمونیستی چین مهمترین تهدید برای امنیت جهانه.

VictimN11
https://t.me/mamlekate/47069 ۲۲بهمن

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=1421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.